نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرضائی, وحیدfa_IR
dc.contributor.authorعبداله پور, محمدصالحfa_IR
dc.contributor.authorمردانی, امیرfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T04:41:52Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T04:41:53Z
dc.date.available1399-08-22T04:41:52Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T04:41:53Z
dc.date.issued2016-11-01en_US
dc.date.issued1395-08-11fa_IR
dc.identifier.citationرضائی, وحید, عبداله پور, محمدصالح, مردانی, امیر. (1395). رابطه ضربه ویژه بر حسب تغییرات پس فشار و الگوریتم محاسبه نسبت انبساط بهینه نازل مخروطی. مهندسی مکانیک مدرس, 16(9), 307-317.fa_IR
dc.identifier.issn1027-5940
dc.identifier.issn2476-6909
dc.identifier.urihttp://mme.modares.ac.ir/article-15-1591-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/523018
dc.description.abstractوظیفه اصلی نازل همگرا- واگرا تبدیل انرژی تولیدشده در محفظه به انرژی جنبشی جهت ایجاد نیروی پیشران است. پارامترهای مختلفی بر روی عملکرد این جز از موتور تأثیرگذار است که به عنوان یکی از مهم‌ترین این پارامترها، می‌توان به اثرات فشار محیط یا به اصطلاح پس فشار اشاره داشت. اصولاً طراحی نازل‌ها برای یک پس فشار خاص صورت می‌گیرد و در زمان صعود به ارتفاعات بالا پس فشار به شدت تغییر می‌یابد که عملکرد نازل را در شرایط غیر بهینه قرار می‌دهد. در پژوهش حاضر با استفاده از ابزار عددی، اثرات تغییر پس فشار بر روی عملکرد نازل‌های همگرا- واگرای سه موتور سوخت جامد استار-27، اورباس-1 و مینتمن مورد بررسی قرار گرفته است. ابزار عددی مورد استفاده در این شبیه‌سازی نرم‌افزار فلوئنت است که در این نرم‌افزار جهت شبیه‌سازی آشفتگی از مدل آشفتگی کی- اپسیلون استفاده شده است. با توجه به نوع پیشران، فشار و دمای محفظه احتراق برای هر موتور با استفاده از نرم‌افزار سی‌ای‌اِی (CEA)، گونه‌های ورودی به نازل همگرا- واگرا محاسبه شده است. نتایج عددی به دست آمده از شبیه‌سازی‌های عددی دارای تطابق خوبی با داده‌های تجربی است. از نتایج مهم این پژوهش می‌توان به رابطه به دست آمده برای ضربه ویژه بر حسب تغییر ارتفاع و الگوریتم محاسبه نسبت انبساط بهینه برای هر موتور بر اساس رابطه مذکور برای مأموریت مشخص، اشاره کرد.fa_IR
dc.format.extent1144
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Mechanical Engineeringen_US
dc.subjectضربه ویژهfa_IR
dc.subjectنسبت انبساط بهینهfa_IR
dc.subjectپس فشارfa_IR
dc.titleرابطه ضربه ویژه بر حسب تغییرات پس فشار و الگوریتم محاسبه نسبت انبساط بهینه نازل مخروطیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشگاه صنعتی شریفfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه صنعتی شریفfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه صنعتی شریفfa_IR
dc.citation.volume16
dc.citation.issue9
dc.citation.spage307
dc.citation.epage317


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد