نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبقائیان, منصورfa_IR
dc.contributor.authorاکبری, علی اکبرfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T04:41:25Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T04:41:25Z
dc.date.available1399-08-22T04:41:25Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T04:41:25Z
dc.date.issued2016-11-01en_US
dc.date.issued1395-08-11fa_IR
dc.identifier.citationبقائیان, منصور, اکبری, علی اکبر. (1395). بهبود پایداری خودرو با کنترلر مقاوم تطبیقی فازی و مدل جدید سیستم تعلیق هندسه متغیر. مهندسی مکانیک مدرس, 16(9), 37-46.fa_IR
dc.identifier.issn1027-5940
dc.identifier.issn2476-6909
dc.identifier.urihttp://mme.modares.ac.ir/article-15-3165-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/522990
dc.description.abstractبکارگیری کنترل مقاوم تطبیقی فازی در بهبود پایداری خودرو مورد توجه اخیر محققان می‌‌‌باشد. در این مقاله کاربرد این کنترلر درمدل غیر خطی سیستم های تعلیق هندسه متغیر و جابجایی نقطه اتصال طبق به بدنه مورد مطالعه می‌باشد. با قرارگیری روابط سینماتیکی یک سیستم تعلیق طبق دار دوبل، در روابط 8 درجه آزادی فرمانپذیری خودرو، مدل غیر خطی سیستم تعلیق هندسه متغیر ایجاد می‌شود. انتخاب کنترلر مناسب، بدلیل محدودیت فضا در محل جابجایی نقطه اتصال طبق سیستم تعلیق به بدنه ضروری می‌باشد، لذا در این مقاله کنترلرمناسب از بین سه کنترل PID، تطبیقی فازی و مقاوم تطبیقی فازی مشخص می‌شود. به کمک تئوری لیاپانوف، قوانین تطبیقی به منظور پایداری سیستم انتخاب می‌شوند. نتایج برای دو تست استاندارد نشان داد انتگرال مربعات خطا در کنترلر مقاوم تطبیقی فازی نسبت به دو کنترلر PID و کنترلر تطبیقی فازی کاهش نشان می دهد. همچنین جابجایی نقطه اتصال طبق سیستم تعلیق در کنترل مقاوم تطبیقی فازی خیلی کمتر از دو کنترلر دیگر و مخصوصا PID می باشد. نتایج استفاده از کنترل مقاوم تطبیقی فازی نشان داد که به کمک این کنترلر، پایداری خودرو و مقاوم بودن سیستم افزایش داشته و همچنین پاسخ های نرمتری تولید می‌شود.fa_IR
dc.format.extent976
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Mechanical Engineeringen_US
dc.subjectکنترل مقاوم تطبیقی فازیfa_IR
dc.subjectسیستم تعلیق هندسه متغیرfa_IR
dc.subjectمدل جدید غیر خطی سیستم تعلیق هندسه متغیرfa_IR
dc.subjectپایداری خودروfa_IR
dc.titleبهبود پایداری خودرو با کنترلر مقاوم تطبیقی فازی و مدل جدید سیستم تعلیق هندسه متغیرfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشگاه فردوسی مشهدfa_IR
dc.contributor.departmentهیات علمی گروه مهندسی مکانیک دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهدfa_IR
dc.citation.volume16
dc.citation.issue9
dc.citation.spage37
dc.citation.epage46


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد