| dc.contributor.author | سیفیداوری, حسین | fa_IR |
| dc.contributor.author | کوروند, شهریار | fa_IR |
| dc.contributor.author | خاتمی, ایمان | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-22T04:41:07Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-12T04:41:08Z | |
| dc.date.available | 1399-08-22T04:41:07Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-12T04:41:08Z | |
| dc.date.issued | 2020-05-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1399-02-12 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | سیفیداوری, حسین, کوروند, شهریار, خاتمی, ایمان. (1399). بهبود عملکرد راهاندازی توربین باد محور عمودی داریوس نوع اچ با استفاده از سطوح متخلخل. مهندسی مکانیک مدرس, 20(5), 1199-1209. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1027-5940 | |
| dc.identifier.issn | 2476-6909 | |
| dc.identifier.uri | http://mme.modares.ac.ir/article-15-32932-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/522968 | |
| dc.description.abstract | در این تحقیق برای انتخاب ایرفویل پره توربین باد محور عمودی داریوس سه ایرفویل NACA۰۰۱۵، NACA۰۰۱۸ و NACA۰۰۲۱ انتخاب و در نرمافزار Q-Blade نسبت ماکزیمم ضرایب برآ به پسا مشخص و در نهایت ایرفویل ناکا ۰۰۱۵ در سرعت ۵ و ۱۰متر بر ثانیه بیشترین مقدار نسبت ضریب برآ به ضریب پسا در زاویه حمله ۱۳درجه برابر ۲/۵۸ و زاویه حمله ۶/۵درجه برابر ۱۵/۳ داشت و در ادامه ایرفویل ناکا ۰۰۱۵ انتخاب و برای تحلیل عددی از روش توربولانسی K-ω SST استفاده و با نتایج آزمایشگاهی صحتسنجی شد. در ادامه توربین باد در نرمافزار CATIA طراحی و ساخته شد. برای ایجاد جریان باد از دمنده چهار فن و برای محاسبه دقیقتر وسایل مورد استفاده در اندازهگیری، آزمون و ساخت کالیبره شدهاند. نتایج نشان داد که توان راهاندازی پره متخلخل در سرعت ۳، ۴، ۵، ۷ و ۸متر بر ثانیه ۳۵، ۳۳، ۳۱، ۳۷ و ۴۸% کمتر از توربین باد پره مستقیم بوده است. | fa_IR |
| dc.format.extent | 1428 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه تربیت مدرس | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مهندسی مکانیک مدرس | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Modares Mechanical Engineering | en_US |
| dc.subject | سرعت باد | fa_IR |
| dc.subject | راهاندازی | fa_IR |
| dc.subject | تخلخل | fa_IR |
| dc.subject | توان لحظهای | fa_IR |
| dc.subject | داریوس | fa_IR |
| dc.title | بهبود عملکرد راهاندازی توربین باد محور عمودی داریوس نوع اچ با استفاده از سطوح متخلخل | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.contributor.department | دانشکده مهندسی دریا، دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار، چابهار، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشکده فنی کشاورزی، پردیس ابوریحان، دانشگاه تهران، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشکده مهندسی دریا، دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار، چابهار، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 20 | |
| dc.citation.issue | 5 | |
| dc.citation.spage | 1199 | |
| dc.citation.epage | 1209 | |