بهبود عملکرد راهاندازی توربین باد محور عمودی داریوس نوع اچ با استفاده از سطوح متخلخل
(ندگان)پدیدآور
سیفیداوری, حسینکوروند, شهریارخاتمی, ایماننوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
در این تحقیق برای انتخاب ایرفویل پره توربین باد محور عمودی داریوس سه ایرفویل NACA۰۰۱۵، NACA۰۰۱۸ و NACA۰۰۲۱ انتخاب و در نرمافزار Q-Blade نسبت ماکزیمم ضرایب برآ به پسا مشخص و در نهایت ایرفویل ناکا ۰۰۱۵ در سرعت ۵ و ۱۰متر بر ثانیه بیشترین مقدار نسبت ضریب برآ به ضریب پسا در زاویه حمله ۱۳درجه برابر ۲/۵۸ و زاویه حمله ۶/۵درجه برابر ۱۵/۳ داشت و در ادامه ایرفویل ناکا ۰۰۱۵ انتخاب و برای تحلیل عددی از روش توربولانسی K-ω SST استفاده و با نتایج آزمایشگاهی صحتسنجی شد. در ادامه توربین باد در نرمافزار CATIA طراحی و ساخته شد. برای ایجاد جریان باد از دمنده چهار فن و برای محاسبه دقیقتر وسایل مورد استفاده در اندازهگیری، آزمون و ساخت کالیبره شدهاند. نتایج نشان داد که توان راهاندازی پره متخلخل در سرعت ۳، ۴، ۵، ۷ و ۸متر بر ثانیه ۳۵، ۳۳، ۳۱، ۳۷ و ۴۸% کمتر از توربین باد پره مستقیم بوده است.
کلید واژگان
سرعت بادراهاندازی
تخلخل
توان لحظهای
داریوس
شماره نشریه
5تاریخ نشر
2020-05-011399-02-12
ناشر
دانشگاه تربیت مدرسسازمان پدید آورنده
دانشکده مهندسی دریا، دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار، چابهار، ایراندانشکده فنی کشاورزی، پردیس ابوریحان، دانشگاه تهران، تهران، ایران
دانشکده مهندسی دریا، دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار، چابهار، ایران
شاپا
1027-59402476-6909




