نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکوثری, امیررضاfa_IR
dc.contributor.authorکسائی, سیدایمانfa_IR
dc.contributor.authorرستم‌پور, علیرضاfa_IR
dc.contributor.authorسیدزمانی, سهیلfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T04:41:06Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T04:41:07Z
dc.date.available1399-08-22T04:41:06Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T04:41:07Z
dc.date.issued2020-05-01en_US
dc.date.issued1399-02-12fa_IR
dc.identifier.citationکوثری, امیررضا, کسائی, سیدایمان, رستم‌پور, علیرضا, سیدزمانی, سهیل. (1399). استفاده از نگاشت همدیس در حوزه برنامه‌ریزی مسیر وسایل پروازی. مهندسی مکانیک مدرس, 20(5), 1187-1197.fa_IR
dc.identifier.issn1027-5940
dc.identifier.issn2476-6909
dc.identifier.urihttp://mme.modares.ac.ir/article-15-20652-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/522967
dc.description.abstractدر این مقاله روشی نوین برای طرح‌ریزی مسیر و تعیین گذرگاه‌های قابل پرواز یک هواپیما براساس راهکار نگاشت همدیس معرفی می‌شود. در اینجا مساله طراحی گذرگاه پروازیِ ارتفاع پایین برای یک هواپیما مطرح شده است. در این مساله حفظ تلاش کنترلی برای کاهش ارتفاع و افزایش سرعت با محدودیت اجتناب از برخورد با موانع و عوارض زمینی، استراتژی اصلی این مانور عملکری است. در رویکرد ارایه‌شده سعی بر تبدیل فضای واقعی شامل موانع و عوارض زمینی که عموماً اطلاعات آن توسط نقشه‌های دیجیتالی ماهواره‌ای یا هوایی موجود است، به یک فضای مجازی شامل موانع هموارشده یا فاقد ارتفاع است. در این راستا از مفهوم نگاشت‌های همدیس به عنوان یک ابزار ریاضیاتیِ تسهیل‌کننده برای این تبدیل فضای حل مساله بهره گرفته شده است. تبدیل فضای حل مساله تحت نگاشت یاد شده به‌گونه‌ای منجر به حل مساله‌ای متاثر از انعکاسِ دینامیک، معیار عملکرد و محدودیت‌های ارتفاعی حقیقی روی فضای مجازی می‌شود. این نکته قابل توجه است که در طراحی مسیر گذر در فضای تبدیل یافته جدید، تاثیر موانع بر شکل‌دهی مسیر پروازی، به نوعی در معادلات بیان‌شده در فضای مجازی گنجانده می‌شود. نتایج مطالعات موردی و بهینه‌سازی‌های عددی انجام پذیرفته با لحاظ موانع با اشکال هندسی دوبُعدی پایه نشان‌گر تطبیق مناسب نتایج با قواعد عملکردی پروازی است. روش پیشنهادی پتانسیل پیاده‌سازی در هر دو حالت برنامه‌ریزی مسیر به‌صورت برخط و خارج از خط را داراست.fa_IR
dc.format.extent1244
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Mechanical Engineeringen_US
dc.subjectبرنامه‌ریزی مسیرfa_IR
dc.subjectنگاشت همدیسfa_IR
dc.subjectاجتناب از موانع و عوارض زمینfa_IR
dc.subjectپرواز ارتفاع پایینfa_IR
dc.subjectکنترل بهینهfa_IR
dc.titleاستفاده از نگاشت همدیس در حوزه برنامه‌ریزی مسیر وسایل پروازیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentگروه مهندسی هوافضا، دانشکده علوم و فنون نوین، دانشگاه تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مهندسی هوافضا، دانشکده علوم و فنون نوین، دانشگاه تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مهندسی هوافضا، دانشکده علوم و فنون نوین، دانشگاه تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentپژوهشکده سامانه‌های ماهواره، پژوهشگاه فضایی ایران، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume20
dc.citation.issue5
dc.citation.spage1187
dc.citation.epage1197


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد