نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorباقری, محمدرضاfa_IR
dc.contributor.authorمسیبی, مسعودfa_IR
dc.contributor.authorمهدیان, اصغرfa_IR
dc.contributor.authorکشاورزی, احمدfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T04:38:01Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T04:38:01Z
dc.date.available1399-08-22T04:38:01Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T04:38:01Z
dc.date.issued2019-08-01en_US
dc.date.issued1398-05-10fa_IR
dc.identifier.citationباقری, محمدرضا, مسیبی, مسعود, مهدیان, اصغر, کشاورزی, احمد. (1398). بهینه‌سازی پارتو مدل تعلیق خودروی کامل سه‌بعدی با استفاده از الگوریتم ژنتیک چندهدفه. مهندسی مکانیک مدرس, 19(8), 1971-1978.fa_IR
dc.identifier.issn1027-5940
dc.identifier.issn2476-6909
dc.identifier.urihttp://mme.modares.ac.ir/article-15-20856-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/522793
dc.description.abstractمقاله حاضر یک الگوریتم ژنتیک چندهدفه را برای طراحی بهینه یک سیستم تعلیق خودرو به کار می‌برد. مدل خودرو حرکت‌های سه‌بُعدی بدنه خودرو را در نظر می‌گیرد. در این مدل کامل خودرو که دارای ۸درجه آزادی است، حرکت عمودی صندلی مسافر، بدنه خودرو و چهار تایر و همچنین حرکت‌های چرخشی بدنه خودرو، درجات آزادی مدل را تشکیل می‌دهند. در این مقاله پارامترهای کاربردی تعلیق شامل شتاب صندلی مسافر، زاویه کله‌زنی بدنه خودرو، زاویه غلتش بدنه خودرو، نیروی دینامیکی تایر، سرعت تایر و انحراف تعلیق در نظر گرفته می‌شوند و در فرآیند بهینه‌سازی بهینه می‌شوند. جفت‌های متفاوتی از این پارامترها به‌عنوان توابع هدف، انتخاب و در فرآیند بهینه‌سازی چندهدفه بهینه می‌شوند و حل‌های پارتو برای جفت توابع هدف به دست می‌آیند. در فرآیند بهینه‌سازی نهایی، حل پارتو مربوط به مجموع پارامترهای بی‌بعد در یک گروه پارامترهای تعلیق نسبت به گروه دیگر به دست می‌آید. در این حل‌های پارتو، نقاط بهینه مهمی وجود دارند و طراحان می‌توانند هر یک از نقاط بهینه را برای یک هدف خاص انتخاب کنند. بهینه‌سازی پارتو بهتر از دیگر روش‌های بهینه‌سازی چندهدفه است، زیرا تعداد نقاط بهینه بیشتری در جبهه پارتو وجود دارد که هر نقطه معرف یک سطح از بهینه‌سازی برای جفت توابع هدف است و طراحان هر یک از نقاط را می‌توانند به دلخواه انتخاب کنند.fa_IR
dc.format.extent964
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Mechanical Engineeringen_US
dc.subjectمدل سه‌بعدی ارتعاشی خودروfa_IR
dc.subjectمدل کامل تعلیق خودروfa_IR
dc.subjectبهینه‌سازی پارتوfa_IR
dc.subjectالگوریتم ژنتیک چندهدفهfa_IR
dc.titleبهینه‌سازی پارتو مدل تعلیق خودروی کامل سه‌بعدی با استفاده از الگوریتم ژنتیک چندهدفهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentگروه مهندسی مکانیک، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، اصفهان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مهندسی مکانیک، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، اصفهان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مهندسی مکانیک، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، اصفهان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مهندسی مکانیک، دانشکده مهندسی مکانیک، واحد خمینی‌شهر، دانشگاه آزاد اسلامی، اصفهان، ایرانfa_IR
dc.citation.volume19
dc.citation.issue8
dc.citation.spage1971
dc.citation.epage1978


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد