• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مهندسی مکانیک مدرس
    • دوره 19, شماره 8
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مهندسی مکانیک مدرس
    • دوره 19, شماره 8
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بهینه‌سازی پارتو مدل تعلیق خودروی کامل سه‌بعدی با استفاده از الگوریتم ژنتیک چندهدفه

    (ندگان)پدیدآور
    باقری, محمدرضامسیبی, مسعودمهدیان, اصغرکشاورزی, احمد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    964.5کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مقاله حاضر یک الگوریتم ژنتیک چندهدفه را برای طراحی بهینه یک سیستم تعلیق خودرو به کار می‌برد. مدل خودرو حرکت‌های سه‌بُعدی بدنه خودرو را در نظر می‌گیرد. در این مدل کامل خودرو که دارای ۸درجه آزادی است، حرکت عمودی صندلی مسافر، بدنه خودرو و چهار تایر و همچنین حرکت‌های چرخشی بدنه خودرو، درجات آزادی مدل را تشکیل می‌دهند. در این مقاله پارامترهای کاربردی تعلیق شامل شتاب صندلی مسافر، زاویه کله‌زنی بدنه خودرو، زاویه غلتش بدنه خودرو، نیروی دینامیکی تایر، سرعت تایر و انحراف تعلیق در نظر گرفته می‌شوند و در فرآیند بهینه‌سازی بهینه می‌شوند. جفت‌های متفاوتی از این پارامترها به‌عنوان توابع هدف، انتخاب و در فرآیند بهینه‌سازی چندهدفه بهینه می‌شوند و حل‌های پارتو برای جفت توابع هدف به دست می‌آیند. در فرآیند بهینه‌سازی نهایی، حل پارتو مربوط به مجموع پارامترهای بی‌بعد در یک گروه پارامترهای تعلیق نسبت به گروه دیگر به دست می‌آید. در این حل‌های پارتو، نقاط بهینه مهمی وجود دارند و طراحان می‌توانند هر یک از نقاط بهینه را برای یک هدف خاص انتخاب کنند. بهینه‌سازی پارتو بهتر از دیگر روش‌های بهینه‌سازی چندهدفه است، زیرا تعداد نقاط بهینه بیشتری در جبهه پارتو وجود دارد که هر نقطه معرف یک سطح از بهینه‌سازی برای جفت توابع هدف است و طراحان هر یک از نقاط را می‌توانند به دلخواه انتخاب کنند.
    کلید واژگان
    مدل سه‌بعدی ارتعاشی خودرو
    مدل کامل تعلیق خودرو
    بهینه‌سازی پارتو
    الگوریتم ژنتیک چندهدفه

    شماره نشریه
    8
    تاریخ نشر
    2019-08-01
    1398-05-10
    ناشر
    دانشگاه تربیت مدرس
    سازمان پدید آورنده
    گروه مهندسی مکانیک، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، اصفهان، ایران
    گروه مهندسی مکانیک، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، اصفهان، ایران
    گروه مهندسی مکانیک، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، اصفهان، ایران
    گروه مهندسی مکانیک، دانشکده مهندسی مکانیک، واحد خمینی‌شهر، دانشگاه آزاد اسلامی، اصفهان، ایران

    شاپا
    1027-5940
    2476-6909
    URI
    http://mme.modares.ac.ir/article-15-20856-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/522793

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب