نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorزردشتی, رضاfa_IR
dc.contributor.authorنیکخواه, امیرعلیfa_IR
dc.contributor.authorیزدان پناه, محمدجوادfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T04:35:33Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T04:35:34Z
dc.date.available1399-08-22T04:35:33Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T04:35:34Z
dc.date.issued2015-03-01en_US
dc.date.issued1393-12-10fa_IR
dc.identifier.citationزردشتی, رضا, نیکخواه, امیرعلی, یزدان پناه, محمدجواد. (1393). احتساب خطای ناوبری در طراحی مسیر پروازی بهینه و مقید بر فراز عوارض زمینی برای پرنده های بدون سرنشین. مهندسی مکانیک مدرس, 14(12), 145-155.fa_IR
dc.identifier.issn1027-5940
dc.identifier.issn2476-6909
dc.identifier.urihttp://mme.modares.ac.ir/article-15-2527-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/522619
dc.description.abstractدر این مقاله، به مسئله تاثیر خطای ناوبری در طراحی مسیر پرنده‌های بدون سرنشینی که ملزم به پرواز برفراز عوارض زمینی در ارتفاع پایین هستند پرداخته شده است. باتوجه به اینکه سیستمهای ناوبری اینرسی مشکل افزایش انحراف برحسب زمان دارند، داشتن پرواز ایمن و بدون برخورد با عوارض زمینی در ارتفاعات پایین، از نکات اساسی طراحی مسیر اینگونه پرنده‌ها تلقی می‌گردد. از طرف دیگر، بعضی پرنده ها از تِرکام به عنوان سیستم کمک ناوبری استفاده می‌کنند. این سیستم در مناطق ناهموار کارایی بیشتری دارد و لذا تامین الزامات آن در کنار قیود دیگر کار پیچیده‌ای است. در این مقاله تلاش شده محددودیتهای فوق در فرآیند طراحی مسیر لحاظ گردد. برای این منظور، از الگوریتمی مبتنی برشبکه جریان لایه‌ای روی نقشه‌های دیجیتالی عوارض زمینی استفاده شده که قابلیت بالایی در پذیرش انواع قیود داشته و مسیری بهینه و قطعی تولید می‌نماید. بنابراین با بکارگیری معادلات دینامیک حرکت سه بعدی پرنده در فضای گسسته همراه با قیود دینامیکی و معیارهای بهینگی مختلف، مدل کاملی از خطای ناوبری و همچنین پارامترهای تاثیرگذار ترکام در الگوریتم مزبور اضافه شده تا مسیر شدنی تولید نماید که احتمال برخورد به عوارض به صفر کاهش یابد، ضمن اینکه الزامات ترکام را تامین نماید. الگوریتم حاصله با اعمال شرایط اولیه و در کمترین زمان ممکن، مسیر مزبور را تولید می‌کند. نتایج عددی، صحت این مسئله را نشان می‌دهدfa_IR
dc.format.extent1003
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Mechanical Engineeringen_US
dc.subjectطراحی مسیرfa_IR
dc.subjectپرنده بدون سرنشینfa_IR
dc.subjectخطای ناوبریfa_IR
dc.subjectشبکه جریانfa_IR
dc.subjectتطبیق کانتور عوارض زمینیfa_IR
dc.titleاحتساب خطای ناوبری در طراحی مسیر پروازی بهینه و مقید بر فراز عوارض زمینی برای پرنده های بدون سرنشینfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی هوافضا- دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی هوافضا- دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی برق دانشگاه تهرانfa_IR
dc.citation.volume14
dc.citation.issue12
dc.citation.spage145
dc.citation.epage155


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد