نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorانصاری, محمدرضاfa_IR
dc.contributor.authorحبیبپور, بابکfa_IR
dc.contributor.authorسلیمی, ابراهیمfa_IR
dc.contributor.authorادیبی, پویانfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T04:35:32Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T04:35:33Z
dc.date.available1399-08-22T04:35:32Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T04:35:33Z
dc.date.issued2015-03-01en_US
dc.date.issued1393-12-10fa_IR
dc.identifier.citationانصاری, محمدرضا, حبیبپور, بابک, سلیمی, ابراهیم, ادیبی, پویان. (1393). مطالعه‏ی تجربی مشخصه‏های سرعت، طول و فرکانس حباب‏های تیلور در جریان دوفازی گاز-مایع داخل یک زانویی بزرگ. مهندسی مکانیک مدرس, 14(12), 133-144.fa_IR
dc.identifier.issn1027-5940
dc.identifier.issn2476-6909
dc.identifier.urihttp://mme.modares.ac.ir/article-15-3485-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/522618
dc.description.abstractدر تحقیق حاضر به مطالعه تجربی مشخصه‏های حباب‏های تیلور در یک زانویی بزرگ متشکل از سه شیب متوالی پرداخته شده است. برای این منظور ابتدا نمودارهای جریان برای زانویی و مقطع افقی بالادست آن ترسیم شده است تا ناحیه مربوط به این رژیم جریان و مکانیزم تشکیل حباب‏ها تعیین گردد. سپس تأثیر سرعت‏های ظاهری جریان‏های مایع و گاز و همچنین شیب کانال بر روی مشخصه‏های سرعت متوسط، طول و فرکانس حباب‏ها بررسی شده است. بر اساس نتایج بدست آمده، با افزایش سرعت ظاهری فاز گاز و کاهش شیب در طول مسیر، سرعت و طول حباب‏ها بیشتر می‏شود، درحالی که افزایش سرعت مایع، تأثیر کاهشی بر این مشخصه‏ها دارد. فرکانس حباب‏ها نیز مستقل از تغییرات شیب، با افزایش سرعت ظاهری جریان گاز، همواره کاهش یافته و با افزایش سرعت جریان مایع، ابتدا کاهش و سپس افزایش می‏یابد. در تعیین محدوده‏ایمن کاربردهای صنعتی، دبی جریان مایع می‏بایست، با توجه به مقدار کمینه فرکانس حباب‏ها انتخاب ‏شود. در حالی که برای انتخاب مقدار مناسب دبی جریان گاز، همواره نوعی بهینه‏سازی بین کاهش فرکانس و افزایش سرعت حباب‏ها با کاهش طول آن‏ها لازم می‏باشد. همچنین روابطی برای طول و سرعت حباب‏ها با توجه به پیشینه تحقیق بدست آمده ولی درمورد فرکانس حباب‏ها، بدلیل روند تغییرات متفاوت و همچنین کمبود منابع در این زمینه، روابطی بر اساس اعداد رینولدز ظاهری فازهای پیشنهاد گردیده است.fa_IR
dc.format.extent1528
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Mechanical Engineeringen_US
dc.subjectجریان دوفازیfa_IR
dc.subjectحباب‏های تیلورfa_IR
dc.subjectکانال شیب‏دارfa_IR
dc.subjectشیب‏های متوالیfa_IR
dc.subjectجریان پلاگfa_IR
dc.titleمطالعه‏ی تجربی مشخصه‏های سرعت، طول و فرکانس حباب‏های تیلور در جریان دوفازی گاز-مایع داخل یک زانویی بزرگfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشیار دانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشدfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشدfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتراfa_IR
dc.citation.volume14
dc.citation.issue12
dc.citation.spage133
dc.citation.epage144


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد