نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعبدی اقدم, ابراهیمfa_IR
dc.contributor.authorباشی, محسنfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T04:35:22Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T04:35:23Z
dc.date.available1399-08-22T04:35:22Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T04:35:23Z
dc.date.issued2015-03-01en_US
dc.date.issued1393-12-10fa_IR
dc.identifier.citationعبدی اقدم, ابراهیم, باشی, محسن. (1393). بررسی تجربی تأثیر موقعیت آغاز پاشش بنزین روی تغییرات سیکلی یک موتور پژوهشی تک سیلندر اشتعال جرقه‌ای. مهندسی مکانیک مدرس, 14(12), 35-42.fa_IR
dc.identifier.issn1027-5940
dc.identifier.issn2476-6909
dc.identifier.urihttp://mme.modares.ac.ir/article-15-11479-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/522607
dc.description.abstractسیستم سوخت‌رسانی و کنترل اختلاط سوخت و هوا از چالش‌های اساسی محققان موتورهای اشتعال جرقه‌ای بوده است. مدیریت در کیفیت مخلوط و اقتصاد سوخت سبب تعویض سیستم‌های کاربراتوری به انژکتوری شده است. موقعیت آغاز پاشش و طول پاشش سوخت روی عملکرد موتور نقش مهمی دارد. در کار حاضر از یک موتور تک سیلندر پژوهشی با قابلیت تنظیم زمان‌بندی جرقه که به یک سیستم سوخت‌رسانی پاشش راهگاهی با قابلیت تنظیم موقعیت آغاز پاشش و طول زمان پاشش بنزین مجهز است استفاده شد. نسبت تراکم، سرعت موتور و موقعیت آغاز پاشش به ترتیب به 8، rpm1800 و نقطه مرگ بالای تنفسی تنظیم شد. طول پاشش و زمان‌بندی جرقه طوری میزان شد که در نسبت هم‌ارزی (سوخت به هوا) 90/0 حداکثر گشتاور خروجی حاصل شود. با تثبیت آن‌ها، موقعیت آغاز پاشش در بازه 180- تا 180 درجه نسبت به مرگ بالای تنفس با گام 30 درجه تغییر داده شد. برای هر یک از آن‌ها تغییرات فشار سیلندر 500 سیکل پشت سرهم ثبت و ذخیره شد. نتایج حاصله نشان داد که پراکندگی داده‌های فشار موثر متوسط اندیکه (imep) برای حالت‌های با موقعیت آغاز پاشش سوخت بعد از مرگ بالای تنفسی بیشتر از حالت‌های با موقعیت آغاز پاشش قبل از مرگ بالای تنفسی بود. همچنین مقادیر میانگین imep و قله فشار و ضرایب تغییر آن‌ها با موقعیت آغاز پاشش سوخت تغییر کرد و برای حالت‌هایی که پراکندگی داده‌های imep بیشتر بود مقادیر میانگین imep بزرگ‌تر و میانگین isfc کوچکتر ظاهر شد.fa_IR
dc.format.extent928
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Mechanical Engineeringen_US
dc.subjectپاشش بنزینfa_IR
dc.subjectتغییرات سیکلیfa_IR
dc.subjectموتور اشتعال جرقه‌ایfa_IR
dc.subjectموقعیت آغاز پاششfa_IR
dc.titleبررسی تجربی تأثیر موقعیت آغاز پاشش بنزین روی تغییرات سیکلی یک موتور پژوهشی تک سیلندر اشتعال جرقه‌ایfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentاستاد دانشگاه محقق اردبیلیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه محقق اردبیلیfa_IR
dc.citation.volume14
dc.citation.issue12
dc.citation.spage35
dc.citation.epage42


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد