نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorاسفندیاری, محمدجوادfa_IR
dc.contributor.authorاصفهانیان, وحیدfa_IR
dc.contributor.authorحائری یزدی, محمد رضاfa_IR
dc.contributor.authorنهضتی, حسنfa_IR
dc.contributor.authorصالحی, امینfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T04:35:20Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T04:35:21Z
dc.date.available1399-08-22T04:35:20Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T04:35:21Z
dc.date.issued2015-03-01en_US
dc.date.issued1393-12-10fa_IR
dc.identifier.citationاسفندیاری, محمدجواد, اصفهانیان, وحید, حائری یزدی, محمد رضا, نهضتی, حسن, صالحی, امین. (1393). طراحی و پیاده‌سازی یک شبیه‌سازِ مدل در حلقه برای صحه‌گذاری نرم‌افزار کنترل خودرو در یک اتوبوس هیبرید الکتریکی سری. مهندسی مکانیک مدرس, 14(12), 13-22.fa_IR
dc.identifier.issn1027-5940
dc.identifier.issn2476-6909
dc.identifier.urihttp://mme.modares.ac.ir/article-15-2451-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/522605
dc.description.abstractپیچیدگی‌های موجود در سیستم‌های کنترل خودروهای هیبرید اهمیت استفاده از بسترهای تست مناسب جهت ارزیابی واحدهای کنترل الکترونیکی در این خودروها را بیشتر کرده است. در مراحل اولیه طراحی سیستم‌های کنترلی امکان انجام شبیه‌سازی سخت‌افزار در حلقه وجود ندارد چرا که هنوز اجزا نمونه‌سازی نشده‌اند. در این شرایط از شبیه‌سازی مدل در حلقه استفاده می‌شود که در آن بدون نیاز به سخت‌افزار واقعی، مدل طراحی‌شده برای سیستم کنترلی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. در این مقاله، شبیه‌سازیِ مدل در حلقه برای تأیید صحت عملکرد نرم‌افزار کنترل خودرو در یک اتوبوس هیبرید الکتریکی سری انجام شده است. بدین منظور متناسب با ورودی/خروجی‌های نرم‌افزار کنترل خودرو و با در نظر گرفتن دینامیک حاکم بر اجزا مختلف خودرو یک شبیه‌سازِ جامع برای اتوبوس هیبرید طراحی شده است. بوسیله این بسترِ تست، کاربر می‌تواند به شکل راننده واقعی عمل کرده و رژیم‌های مختلف رانندگی را ارزیابی کند. در این شبیه‌ساز، همه زیرسیستم‌ها به صورت ماژولار در محیط نرم‌افزار لب‌ویو مدل‌سازی شده‌اند و شبیه‌ساز طراحی‌شده می‌تواند با دقت قابل قبولی به شکل بلادرنگ اجرا شود. بنابراین، می‌توان از آن در بستر تستِ سخت‌افزار در حلقه برای توسعه هر جز از خودرو استفاده کرد. از این طریق، با کمترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمانِ ممکن مسیر توسعه‌ی سیستمِ کنترلی در اتوبوس هیبرید طی خواهد شد. شبیه‌ساز طراحی‌شده بوسیله نتایج حاصل از تست‌های تجربی راستی‌آزمایی شده است. نتایج نشان می‌دهد که تمامی الگوریتم‌های کنترلی موجود در نرم‌افزار کنترل خودرو بوسیله این بسترِ تست قابل ارزیابی و راستی‌آزمایی است.fa_IR
dc.format.extent658
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Mechanical Engineeringen_US
dc.subjectهیبرید الکتریکیfa_IR
dc.subjectشبیه‌سازfa_IR
dc.subjectمدل در حلقهfa_IR
dc.subjectنرم‌افزار کنترل خودروfa_IR
dc.titleطراحی و پیاده‌سازی یک شبیه‌سازِ مدل در حلقه برای صحه‌گذاری نرم‌افزار کنترل خودرو در یک اتوبوس هیبرید الکتریکی سریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد، دانشکده فنی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد دانشکده فنی، گروه مهندسی مکانیک، دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار معاون آموزشی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد، دانشکده فنی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری، دانشگاه علم و صنعت ایرانfa_IR
dc.citation.volume14
dc.citation.issue12
dc.citation.spage13
dc.citation.epage22


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد