نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنخودچی, سهیلfa_IR
dc.contributor.authorصابری, احسانfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T04:33:06Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T04:33:07Z
dc.date.available1399-08-22T04:33:06Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T04:33:07Z
dc.date.issued2016-02-01en_US
dc.date.issued1394-11-12fa_IR
dc.identifier.citationنخودچی, سهیل, صابری, احسان. (1394). بررسی تأثیر استفاده از مدل‌های خزش نورتن و آسیب لیو - موراکامی در تعیین پارامتر مکانیک شکست در رژیم خزش (C*). مهندسی مکانیک مدرس, 15(12), 425-434.fa_IR
dc.identifier.issn1027-5940
dc.identifier.issn2476-6909
dc.identifier.urihttp://mme.modares.ac.ir/article-15-10533-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/522466
dc.description.abstractپارامتر مکانیک شکست خزشی، C*، ابزاری مهم در تعیین نرخ رشد ترک خزشی و عمر باقی‌مانده قطعات ترک‌دار با دمای کاری بالا است. برای محاسبه این پارامتر می‌توان از روش‌های تجربی، اجزاء محدود و روش‌هایی که اصطلاحاً "روش‌های مهندسی" نامیده می‌شوند استفاده نمود. در این مقاله به‌منظور بررسی تأثیر استفاده از مدل‌های خزش نورتن و آسیب لیو - موراکامی در تعیین مقادیر C* برای یک نمونه کشش فشرده (CT)، مدل‌‌های رفتار خزشی توسعه داده شده و زیربرنامه‌ی مربوطه به مدل آسیب لیو- موراکامی جهت استفاده در نرم‌افزار تجاری آباکوس ایجاد گردیده است. هر کدام از مدل‌های یادشده دارای ثوابتی وابسته به دما می‌باشند که برای دو آلیاژ پرکاربرد در صنایع نیروگاهی، فولاد P91 و سوپر آلیاژ IN718 به ترتیب در دماهای 650 و 620 درجه سانتی‌گراد محاسبه شده و به کمک نتایج آزمون خزش صحه سنجی شده‌اند. در این مقاله تأثیر کاربرد دو مدل رفتار خزشی نورتن و آسیب لیو-موراکامی بر مقادیر C*مورد مطالعه قرار گرفته و دقت هر یک در مقایسه با مقادیر تجربی و مقدار به‌دست آمده از روش مهندسی تنش مبنا سنجیده شده‌ است. نتایج نشان می‌دهند مدل رفتاری لیو-موراکامی دقت بالاتری در تعیین مقادیر C* داراست ولی همچنان روش تنش مبنا سریع‌ترین و کاربردی‌ترین شیوه در تعیین این پارامتر است.fa_IR
dc.format.extent1740
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Mechanical Engineeringen_US
dc.subjectپارامتر شکست در رژیم خزشfa_IR
dc.subjectرشد ترک خزشیfa_IR
dc.subjectمکانیک آسیبfa_IR
dc.subjectروش تنش مبناfa_IR
dc.titleبررسی تأثیر استفاده از مدل‌های خزش نورتن و آسیب لیو - موراکامی در تعیین پارامتر مکانیک شکست در رژیم خزش (C*)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentعضو هیات علمی/استادیار دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشدfa_IR
dc.citation.volume15
dc.citation.issue12
dc.citation.spage425
dc.citation.epage434


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد