نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorزرگر, امیدfa_IR
dc.contributor.authorمعصومی, ابوالفضلfa_IR
dc.contributor.authorآشوری, محمد رضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T04:32:52Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T04:32:53Z
dc.date.available1399-08-22T04:32:52Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T04:32:53Z
dc.date.issued2016-02-01en_US
dc.date.issued1394-11-12fa_IR
dc.identifier.citationزرگر, امید, معصومی, ابوالفضل, آشوری, محمد رضا. (1394). ارائه یک مدل مفهومی برای تحلیل رفتار دینامیکی سرشاسی خودرو در مرحله اولیه طراحی. مهندسی مکانیک مدرس, 15(12), 279-286.fa_IR
dc.identifier.issn1027-5940
dc.identifier.issn2476-6909
dc.identifier.urihttp://mme.modares.ac.ir/article-15-495-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/522450
dc.description.abstractامروزه در صنعت خودرو سازی از محاسبات مهندسی به کمک رایانه(CAE) برای بهبود عملکرد نویز و ارتعاشات خودرو استفاده بسیار زیادی می‌شود. پیچیدگی بسیار زیاد بدنه خودرو، باعث می‌گردد مدل‌های محاسبات مهندسی به کمک رایانه بسیار پیچیده شده و این امر بهینه‌سازی مدل پیشرفته را بسیار دشوار می‌نماید. مدل‌سازی مفهومی می‌تواند جایگزین بسیار مناسبی جهت پوشش دادن به محدودیت‌های ذکر شده باشد. با کمک مدل مفهومی می‌توان خصوصیات دینامیکی سازه خودرو شامل فرکانس‌های طبیعی و شکل مودها را در مرحله اولیه طراحی و با حجم محاسبات بسیار کم مورد مطالعه قرار داد. بدین منظور یک مدل مفهومی توسعه داده شده برای سازه سرشاسی مدنظر ارائه شد. مدل مفهومی توسعه داده شده با استفاده از تیرهای معادل برای اعضاء تیرمانند در سازه و پنل‌های اصلی، ساخته شده است. هم‌چنین قابلیت اطمینان مدل‌ ساخته شده به کمک نتایج تحلیل دینامیکی مدل المان محدود پیشرفته و همچنین آزمایش‌های تجربی مورد ارزیابی قرار گرفت. دو معیار مقایسه‌ای فرکانس-های طبیعی و شکل مودهای متناظر برای اعتبارسنجی استفاده شده است. نتایج حاصله حاکی از همبستگی نتایج مدلسازی و آزمایش تجربی در محدوده فرکانس‌های پایین دارد. نتایج بدست آمده نشان می‌دهد که مدل‌سازی مفهومی توسعه داده شده در این پژوهش ابزاری بسیار قوی و موثر برای شناسایی و بهبود مشخصات دینامیکی اصلی سازه خودرو در مرحله اولیه طراحی می‌باشد..fa_IR
dc.format.extent813
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Mechanical Engineeringen_US
dc.subjectمدل‌سازی مفهومیfa_IR
dc.subjectمدل پیشرفتهfa_IR
dc.subjectفرکانس طبیعی و شکل مودfa_IR
dc.subjectآنالیز تجربیfa_IR
dc.subjectبهبود مشخصات دینامیکیfa_IR
dc.titleارائه یک مدل مفهومی برای تحلیل رفتار دینامیکی سرشاسی خودرو در مرحله اولیه طراحیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد پردیس دانشکده های فنی دانشگاه تهران دانشکده مهنذسی مکانیکfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار پردیس دانشکده های فنی دانشگاه تهران دانشکده مهندسی مکانیکfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار دانشگاه سمنان دانشکده مهندسی مکانیکfa_IR
dc.citation.volume15
dc.citation.issue12
dc.citation.spage279
dc.citation.epage286


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد