| dc.contributor.author | کامیاب متین, رضا | fa_IR |
| dc.contributor.author | قاسمی, حجت | fa_IR |
| dc.contributor.author | ابراهیمی, عباس | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-22T04:29:42Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-12T04:29:43Z | |
| dc.date.available | 1399-08-22T04:29:42Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-12T04:29:43Z | |
| dc.date.issued | 2015-09-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1394-06-10 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | کامیاب متین, رضا, قاسمی, حجت, ابراهیمی, عباس. (1394). بررسی تجربی میدان جریان روی ایرفویل بلانت در رینولدز بسیار کم. مهندسی مکانیک مدرس, 15(7), 181-187. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1027-5940 | |
| dc.identifier.issn | 2476-6909 | |
| dc.identifier.uri | http://mme.modares.ac.ir/article-15-4287-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/522258 | |
| dc.description.abstract | این مقاله به بررسی تجربی میدان جریان روی یک ایرفویل بلانت میپردازد. برای این کار از سیستم اندازهگیری PIV مبتنی بر ساختارهای لحظهای جریان استفاده شده است تا امکان مشاهده و بررسی دو بعدی جریان حول ایرفویل در لحظات مختلف فراهم شود. این مطالعه برای جریان با اعداد رینولدز بسیار کم (کوچکتر از 4500) انجام شده است. این رژیم جریان بسیار نزدیک به رژیم حاکم در شرایط پروازی هواپیماهای بدون سرنشین در مقیاس میکرو است. به منظور اعتبار سنجی روش به کار برده شده، جریان حول استوانه مورد بررسی قرار گرفته است و در ادامه میدانهای سرعت لحظهای و سرعت متوسط، خطوط جریان و میدان ورتیسیتی متوسط حول ایرفویلهای ساده و بلانت بدست آمده است. نتایج نشان میدهند که تفاوتهایی در ساختارهای گردابهای و ابعاد ناحیه جدایش برای ایرفویل با بلانت نسبت به ایرفویل ساده وجود دارند. ضمن اینکه جدایش جریان در هر دو حالت ایرفویل ساده و ایرفویل دارای بلانت در زاویه حمله 5 درجه رخ داده است. همچنین تشکیل گردابهها در ناحیه جدایش و موقعیت آنها و نحوه چرخش آنها در زمانهای مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. | fa_IR |
| dc.format.extent | 593 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه تربیت مدرس | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مهندسی مکانیک مدرس | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Modares Mechanical Engineering | en_US |
| dc.subject | روش PIV | fa_IR |
| dc.subject | ایرفویل بلانت | fa_IR |
| dc.subject | رینولدز بسیار کم | fa_IR |
| dc.subject | ناحیه جدایش | fa_IR |
| dc.subject | سرعتهای لحظهای | fa_IR |
| dc.title | بررسی تجربی میدان جریان روی ایرفویل بلانت در رینولدز بسیار کم | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.contributor.department | دانشگاه علم و صنعت ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه علم و صنعت ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه صنعتی شریف | fa_IR |
| dc.citation.volume | 15 | |
| dc.citation.issue | 7 | |
| dc.citation.spage | 181 | |
| dc.citation.epage | 187 | |