بررسی تجربی میدان جریان روی ایرفویل بلانت در رینولدز بسیار کم
(ندگان)پدیدآور
کامیاب متین, رضاقاسمی, حجتابراهیمی, عباسنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
این مقاله به بررسی تجربی میدان جریان روی یک ایرفویل بلانت میپردازد. برای این کار از سیستم اندازهگیری PIV مبتنی بر ساختارهای لحظهای جریان استفاده شده است تا امکان مشاهده و بررسی دو بعدی جریان حول ایرفویل در لحظات مختلف فراهم شود. این مطالعه برای جریان با اعداد رینولدز بسیار کم (کوچکتر از 4500) انجام شده است. این رژیم جریان بسیار نزدیک به رژیم حاکم در شرایط پروازی هواپیماهای بدون سرنشین در مقیاس میکرو است. به منظور اعتبار سنجی روش به کار برده شده، جریان حول استوانه مورد بررسی قرار گرفته است و در ادامه میدانهای سرعت لحظهای و سرعت متوسط، خطوط جریان و میدان ورتیسیتی متوسط حول ایرفویلهای ساده و بلانت بدست آمده است. نتایج نشان میدهند که تفاوتهایی در ساختارهای گردابهای و ابعاد ناحیه جدایش برای ایرفویل با بلانت نسبت به ایرفویل ساده وجود دارند. ضمن اینکه جدایش جریان در هر دو حالت ایرفویل ساده و ایرفویل دارای بلانت در زاویه حمله 5 درجه رخ داده است. همچنین تشکیل گردابهها در ناحیه جدایش و موقعیت آنها و نحوه چرخش آنها در زمانهای مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.
کلید واژگان
روش PIVایرفویل بلانت
رینولدز بسیار کم
ناحیه جدایش
سرعتهای لحظهای
شماره نشریه
7تاریخ نشر
2015-09-011394-06-10
ناشر
دانشگاه تربیت مدرسسازمان پدید آورنده
دانشگاه علم و صنعت ایراندانشگاه علم و صنعت ایران
دانشگاه صنعتی شریف
شاپا
1027-59402476-6909




