نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorطاهونه, صنمfa_IR
dc.contributor.authorعبدی اقدم, ابراهیمfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T04:24:08Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T04:24:09Z
dc.date.available1399-08-22T04:24:08Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T04:24:09Z
dc.date.issued2018-01-01en_US
dc.date.issued1396-10-11fa_IR
dc.identifier.citationطاهونه, صنم, عبدی اقدم, ابراهیم. (1396). تایید مدل پلی‌تروپیک-مبنای نشتی با استفاده از داده‌های تجربی سیکل‌های موتورگردانی با سوخت بنزین. مهندسی مکانیک مدرس, 17(10), 205-212.fa_IR
dc.identifier.issn1027-5940
dc.identifier.issn2476-6909
dc.identifier.urihttp://mme.modares.ac.ir/article-15-8104-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/521921
dc.description.abstractپدیده‌ی نشتی مخلوط سوخت و هوا از شکاف‌های سیلندر-پیستون که به دلیل اختلاف فشار داخل سیلندر و شکاف‌های متصل به آن اتفاق می‌افتد، روی عملکرد موتور تاثیرگذار است. درکار حاضر، نتایج تجربی موتورگردانی با سوخت بنزین در نسبت هم‌ارزی سوخت به هوای 0.9 به کمک تکنیک پرش جرقه از یک موتور پژوهشی تک سیلندر چهار زمانه استخراج شد. مدل نسبتا ساده‌ی غیر ترمودینامیکی پلی‌تروپیک-مبنا تعریف و نظریه‌ی حجم-روزنه نشتی به آن الحاق شد و جریان ازمیان شکاف‌ها درحالت موتورگردانی بررسی شد.از نکات مثبت این مدل می‌توان به پیشگویی نشتی سیکل بدون انجام محاسبات پیچیده‌ی انتقال گرما و ترمودینامیک اشاره کرد. یک مدل تایید شده‌ی شبیه‌ساز ترمودینامیکی که به زیرمدل نشتی مجهز است برای تایید مدل پلی‌تروپیک-مبنای حاضر استفاده شد. فشار سیلندر برآورد شده با مدل شبیه‌ساز ترمودینامیکی در حالت موتورگردانی با سوخت بنزین در نسبت هم‌ارزی مذکور انطباق خوبی با فشار اندازه‌گیری شده بالاخص در محدوده‌ی فشار بالا داشت. در مدل پلی‌تروپیک-مبنا، ابتدا به‌جای فشار تجربی سیلندر، فشار خروجی مدل شبیه‌ساز ترمودینامیکی وارد و میزان نشتی آن برآورد شد. سپس با ورودی نتایج تجربی فشار سیلندر به مدل پلی‌تروپیک-مبنا در نسبت هم‌ارزی 0.9، جرم داخل سیلندر و میزان نشتی به شکاف‌ها برآورد و با پیشگویی نشتی مدل شبیه‌ساز ترمودینامیکی مقایسه شد. بین نتایج حاصله‌ و نتایج مدل شبیه-ساز ترمودینامیکی توافق خیلی خوبی مشاهده شد. مدل جدید حداکثر نشتی را 6.88% جرم سیلندر در نزدیکی قله‌ی فشار نشان دادکه با کاهش فشار در مرحله‌‌ی انبساط به0.45% تقلیل یافت.fa_IR
dc.format.extent1050
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Mechanical Engineeringen_US
dc.subjectنشتی موتورfa_IR
dc.subjectموتورگردانیfa_IR
dc.subjectمدل شبیه‌ساز ترمودینامیکیfa_IR
dc.subjectپرش جرقهfa_IR
dc.subjectمدل پلی‌تروپیک-مبناfa_IR
dc.titleتایید مدل پلی‌تروپیک-مبنای نشتی با استفاده از داده‌های تجربی سیکل‌های موتورگردانی با سوخت بنزینfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد دانشگاه محقق اردبیلیfa_IR
dc.citation.volume17
dc.citation.issue10
dc.citation.spage205
dc.citation.epage212


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد