نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorفرامرزی, مژگانfa_IR
dc.contributor.authorآزادی, شهرامfa_IR
dc.contributor.authorکاظمی, رضاfa_IR
dc.contributor.authorقدیمی, اردلانfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T04:23:56Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T04:23:56Z
dc.date.available1399-08-22T04:23:56Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T04:23:56Z
dc.date.issued2018-01-01en_US
dc.date.issued1396-10-11fa_IR
dc.identifier.citationفرامرزی, مژگان, آزادی, شهرام, کاظمی, رضا, قدیمی, اردلان. (1396). طراحی کنترل سرعت تطبیقی بر پایهٔ رفتار ماکروسکوپیک ترافیک و کنترل پیش‌بین به منظور کاهش تصادف‌های زنجیره‌ای در بزرگراه‌ها. مهندسی مکانیک مدرس, 17(10), 81-92.fa_IR
dc.identifier.issn1027-5940
dc.identifier.issn2476-6909
dc.identifier.urihttp://mme.modares.ac.ir/article-15-166-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/521908
dc.description.abstractامروزه سیستم‌های حمل‌و‌نقل اتوماتیک نقش مهمی در کاهش خطاهای انسانی و روان‌سازی ترافیک‌های درون‌شهری و برون‌شهری دارند. پیاده‌سازی کنترل‌کننده‌ها برای بهینه‌کردن سفر، چه از نظر زمان و چه از نظر راحتی و ایمنی، نیاز به مدل دقیقی از سیستم مورد بررسی دارد. هرچه این مدل دقیق‌تر و به سیستم واقعی نزدیک‌تر باشد، نتایج حاصل از شبیه‌سازی، دقیق‌تر و قابل اعتماد‌تر است. از طرفی، با افزایش تصادفات ناشی از عدم احتیاط و دقت راننده در کنترل خودرو و همچنین، گسترش روزافزون خودروها، نقش سیستم‌های همیار راننده برای به ‌عهده‌گرفتن کنترل خودرو به منظور آسایش راننده،‌ کاهش تصادف‌ها و افزایش ایمنی و راحتی پررنگ‌تر شده‌است. در این مقاله، یک مدل غیرخطی کامل از دینامیک طولی خودرو، با هدف نزدیک‌تر کردن مدل به واقعیت و کاهش خطای مدل در شبیه‌سازی و کاربردهای کنترلی، انتخاب شده‌است. در بخش کنترلی راه حل جدیدی برای توسعه‌ی‌ سیستم کنترل تطبیقی سرعت ارائه شده‌است که در آن، شتاب خودروی میزبان، علاوه بر حرکت خودروی هدف، از حرکت ماکروسکوپیک موج ترافیک نیز تاثیر می‌پذیرد. بدین منظور نشان داده شده‌است که با به‌کار‌گیری کنترل پیش‌بین و تبعیت شتاب خودرو از حرکت خودروی هدف و همچنین موج ترافیک، تصادف‌های زنجیره‌ای ناشی از ترمزگیری‌های ناگهانی، قابل کنترل می‌باشند. در بخش کنترل سطح پایین، برای محاسبه‌ی دریچه‌ی گاز و یا پدال ترمز برای رسیدن به شتاب مطلوب، از کنترل فازی بر مبنای کاهش خطای ردیابی بهره گرفته ‌شده‌است. این دستور محاسبه‌شده بر روی مدل طولی، اعمال می‌شود تا عملکرد مدل انتخاب شده در سیستم همیار راننده‌ی کروز کنترل تطبیقی، ارزیابی گردد.fa_IR
dc.format.extent1500
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Mechanical Engineeringen_US
dc.subjectدینامیک کامل طولی خودروfa_IR
dc.subjectتصادف زنجیره‌ایfa_IR
dc.subjectکنترل سرعت تطبیقیfa_IR
dc.subjectکنترل پیش‌بینfa_IR
dc.subjectمدل ماکروسکوپیک ترافیکfa_IR
dc.titleطراحی کنترل سرعت تطبیقی بر پایهٔ رفتار ماکروسکوپیک ترافیک و کنترل پیش‌بین به منظور کاهش تصادف‌های زنجیره‌ای در بزرگراه‌هاfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، عضو هیئت علمی و معاون پژوهشی دانشکده مهندسی مکانیک / دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه خواجه نصیرالدین طوسیfa_IR
dc.citation.volume17
dc.citation.issue10
dc.citation.spage81
dc.citation.epage92


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد