دوره 15, شماره 2: Recent submissions

در حال نمایش موارد 21 - 26 از 26

  • مطالعه عددی و آزمایشگاهی مسئله ورود به آب یک پرتابه و بررسی اثر سرعت برخورد بر زمان و عمق جدایش حباب 

    عرفانیان, محمدرضا؛ مقیمان, محمد (دانشگاه تربیت مدرس, 2015-04-01)
    در این مقاله مسئله ورود به آب یک پرتابه سه بعدی با دماغه نیم‌کروی با استفاده از روش آزمایشگاهی و عددی مورد مطالعه قرار گرفته است. برای حل عددی یک مدل سه بعدی از پرتابه با دماغه نیمکروی و در شرایط شش درجه آزادی در نظرگرفته ...

  • بررسی عددی جریان و انتقال حرارت فروسیال در مبدل حرارتی دولوله‌ای 

    شکیبا, علی؛ گرجی بندپی, مفید (دانشگاه تربیت مدرس, 2015-04-01)
    در این مقاله، رفتار حرارتی و هیدرودینامیکی نانوسیال مغناطیسی (آب و 4% اکسید آهن) در یک مبدل حرارتی دولوله‌ای مستقیم افقی، تحت میدان مغناطیسی غیریکنواخت متقاطع با شدت‌های متفاوت به صورت عددی بررسی شده است. فروسیال به عنوان ...

  • تاثیر استراتژی‌های مختلف فرزکاری روی میکروسختی نوعی سطح انحنادار 

    حسن پور, حامد؛ شجری, شقایق؛ راستی, امیر؛ صادقی, محمد حسین (دانشگاه تربیت مدرس, 2015-04-01)
    استفاده از سطوح پیچیده در صنایع گوناگون از جمله هوافضا و قالب‌سازی، رو به گسترش است. برای فرزکاری چنین سطوحی، توجه به فاکتورهایی از قبیل نوع استراتژی و پارامترهای ماشین‌کاری که همگی روی قابلیت ماشین‌کاری تاثیر گذار هستند، ...

  • تحلیل کمانش الاستیک-پلاستیک متقارن صفحه دایره‌ای توپر با ضخامت متغیر 

    رضایی, سعید؛ سلمانی تهرانی, مهدی (دانشگاه تربیت مدرس, 2015-04-01)
    در این مقاله کمانش الاستیک-پلاستیک متقارن صفحه دایره‌ای توپر با ضخامت متغیر، با فرض صفحه نازک و بر اساس دو نظریه نموی و تغییرشکل بررسی شده است. بارگذاری به‌صورت فشار یکنواخت روی لبه خارجی و شرایط مرزی لبه خارجی به دو شکل ...

  • شبیه‌سازی عددی یک رادیاتور فشرده با پره‌های دندانه‌ای 

    نیرومند, رضا؛ سعیدی, محمدحسن؛ کاظم‌زاده حنانی, سیامک (دانشگاه تربیت مدرس, 2015-04-01)
    امروزه شبیه‌سازی‌های کامپیوتری از جایگاه ویژه‌ای در بررسی عملکرد سیستم‌های حرارتی برخوردار شده‌ است. دراین مقاله رادیاتور سیستم خنک‌کاری موتور دیزل لکوموتیو ایران سفیر شبیه‌سازی می‌شود. این رادیاتور از آرایش موازی و سری ...

  • شناسه این شماره 

    پدیدآور نامشخص (دانشگاه تربیت مدرس, 2015-04-01)