اثر بخشی تمرینات ادراکی- حرکتی بر تبحر حرکتی کودکان مبتلا به اختلال بیشفعالی
(ندگان)پدیدآور
شهبازی, سهیلاخزائی, علی اشرفاقدسی, محمدتقییزدان بخش, کامران
نوع مدرک
Textپژوهشي
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف این مطالعه تأثیر استفاده از تمرینات ادراکی- حرکتی بر تبحرحرکتی کودکان مبتلا به اختلال بیشفعالی روش بررسی:از بین 50 کودک بیشفعال (با میانگین سنی، 8/ 8)آزمون کفایت حرکتی بروینینکس-اوزرتسکی بود. ابتدا از کل شرکتکنندگان پیشآزمون به عمل آمد، سپس گروه تجربی به مدت ماه ( جلسه) فعالیتهای ادراکی- حرکتی را انجام دادند، و پس از طی این مدت، پسآزمون برای هردو گروه اجرا شد. آزمون t مستقل جهت مقایسه میانگینها استفاده گردید (01/0P
کلید واژگان
تمریناتادراکی- حرکتیبیشفعالی
تبحرحرکتی
مهارتحرکتیدرشت
مهارتحرکتیظریف
تخصصي
شماره نشریه
6تاریخ نشر
2016-03-011394-12-11
سازمان پدید آورنده
کارشناس ارشد رفتارحرکتی، دانشگاه رازی، کرمانشاهاستادیار تربیتبدنی، دانشگاه رازی، کرمانشاه
دانشیار رفتارحرکتی، دانشگاه تبریز
استادیار روانشناسی، دانشگاه رازی، کرمانشاه
شاپا
2008-25762008-2584
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
اعتباریابی دستگاه اندازه گیری هماهنگی حرکتی بین فردی و درون فردی
شهبازی, مهدی؛ بهلول, اکبر؛ مدبری, شقایق (دانشگاه خوارزمی تهران, 2020-08-01)دستگاه اندازه گیری هماهنگی حرکتی بین فردی و درون فردی برای قرار دادن اطلاعات مربوط به هماهنگی حرکات انسان در دسترس محققان، مربیان و درمان گران، طراحی و ساخته شده است. برای بررسی اعتبارسنجی این ابزار از 28 شرکت کننده با ...
-
تاثیر بازی های مبتنی بر مهارت حرکتی بنیادی بر مهارت های ادراکی حرکتی کودکان پسر 10 ساله
زمانی, محمد حسین؛ طاهری نسب, مصطفی؛ فاخر, مهدی (مهدی تاراجیانmehdi tarajian, 2023-02-20)هدف از تحقیق حاضر، بررسی تاثیر بازی های مبتنی بر مهارت حرکتی بنیادی بر مهارت های ادراکی حرکتی کودکان پسر 10 ساله بود. روش پژوهش، نیمه تجربی با طرح پیشآزمون-پسآزمون بود. تعداد 40 دانشآموز پسر ابتدایی بهصورت نمونهگیری ...
-
تاثیرتمرینات یکپارچه سازی حسی -حرکتی بر مهارت های حرکتی دانش آموزان کم توان ذهنی آموزش پذیر
خسروی, زهرا؛ خسروی, زهرا؛ حیرانی, علی؛ حیرانی, علی (دانشگاه شهید بهشتی, 2018-05-22)هدف: بررسی تأثیر تمرینات یکپارچگی حسی-حرکتی بر رشد مهار تهای حرکتی کودکان کم توان ذهنی آموزش پذیر بود.روش بررسی: روش مطالعه نیمه تجربی بود. 25 کودک کم توان ذهنی از مدرسه مقطع ابتدایی مورد مطالعه قرار گرفتند. از همه کودکان ...



