• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • توانبخشی نوین
    • دوره 9, شماره 6
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • توانبخشی نوین
    • دوره 9, شماره 6
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    اثر بخشی تمرینات ادراکی- حرکتی بر تبحر حرکتی کودکان مبتلا به اختلال بیش‏فعالی

    (ندگان)پدیدآور
    شهبازی, سهیلاخزائی, علی اشرفاقدسی, محمدتقییزدان بخش, کامران
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    پژوهشي
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف این مطالعه تأثیر استفاده از تمرینات ادراکی- حرکتی بر تبحرحرکتی کودکان مبتلا به اختلال بیش­فعالی روش بررسی:از بین 50 کودک بیش­فعال (با میانگین سنی، 8/ 8)آزمون کفایت حرکتی بروینینکس-اوزرتسکی بود. ابتدا از کل شرکت­کنندگان پیش­آزمون به عمل آمد، سپس گروه تجربی به مدت ماه ( جلسه) فعالیت­های ادراکی- حرکتی را انجام دادند، و پس از طی این مدت، پس­آزمون برای هردو گروه اجرا شد. آزمون t مستقل جهت مقایسه میانگین‏ها استفاده گردید (01/0P
    کلید واژگان
    تمرینات­­­ادراکی- حرکتی
    بیش­فعالی
    تبحرحرکتی
    مهارت­حرکتی­­درشت
    مهارت­حرکتی­ظریف
    تخصصي

    شماره نشریه
    6
    تاریخ نشر
    2016-03-01
    1394-12-11
    سازمان پدید آورنده
    کارشناس ارشد رفتارحرکتی، دانشگاه رازی، کرمانشاه
    استادیار تربیت‌بدنی، دانشگاه رازی، کرمانشاه
    دانشیار رفتارحرکتی، دانشگاه تبریز
    استادیار روان‌شناسی، دانشگاه رازی، کرمانشاه

    شاپا
    2008-2576
    2008-2584
    URI
    http://mrj.tums.ac.ir/article-1-5421-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/520472

    Related items

    Showing items related by title, author, creator and subject.

    • اعتباریابی دستگاه اندازه گیری هماهنگی حرکتی بین فردی و درون فردی 

      شهبازی, مهدی؛ بهلول, اکبر؛ مدبری, شقایق (دانشگاه خوارزمی تهران, 2020-08-01)
      دستگاه اندازه گیری هماهنگی حرکتی بین فردی و درون فردی برای قرار دادن اطلاعات مربوط به هماهنگی حرکات انسان در دسترس محققان، مربیان و درمان گران، طراحی و ساخته شده است. برای بررسی اعتبارسنجی این ابزار از 28 شرکت کننده با ...

    • تاثیر بازی های مبتنی بر مهارت حرکتی بنیادی بر مهارت های ادراکی حرکتی کودکان پسر 10 ساله 

      زمانی, محمد حسین؛ طاهری نسب, مصطفی؛ فاخر, مهدی (مهدی تاراجیانmehdi tarajian, 2023-02-20)
      هدف از تحقیق حاضر، بررسی تاثیر بازی های مبتنی بر مهارت حرکتی بنیادی بر مهارت های ادراکی حرکتی کودکان پسر 10 ساله بود. روش پژوهش، نیمه تجربی با طرح پیش‌آزمون-پس‌آزمون بود. تعداد 40 دانش‌آموز پسر ابتدایی به‌صورت نمونه‌گیری ...

    • تاثیرتمرینات یکپارچه سازی حسی -حرکتی بر مهارت های حرکتی دانش آموزان کم توان ذهنی آموزش پذیر 

      خسروی, زهرا؛ خسروی, زهرا؛ حیرانی, علی؛ حیرانی, علی (دانشگاه شهید بهشتی, 2018-05-22)
      هدف: بررسی تأثیر تمرینات یکپارچگی حسی-حرکتی بر رشد مهار تهای حرکتی کودکان کم توان ذهنی آموزش پذیر بود.روش بررسی: روش مطالعه نیمه تجربی بود. 25 کودک کم توان ذهنی از مدرسه مقطع ابتدایی  مورد مطالعه قرار گرفتند. از همه کودکان ...

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب