نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorقطبی, نسترنfa_IR
dc.contributor.authorشیرازی, مانداناfa_IR
dc.contributor.authorجلایی, شهرهfa_IR
dc.contributor.authorباقری, حسینfa_IR
dc.contributor.authorنقدی, صوفیاfa_IR
dc.contributor.authorموسوی, شیواfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T04:03:27Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T04:03:27Z
dc.date.available1399-08-22T04:03:27Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T04:03:27Z
dc.date.issued2011-12-01en_US
dc.date.issued1390-09-10fa_IR
dc.identifier.citationقطبی, نسترن, شیرازی, ماندانا, جلایی, شهره, باقری, حسین, نقدی, صوفیا, موسوی, شیوا. (1390). اجرای هدفمند آموزش به شیوه کار در گروه های کوچک برای دانشجویان سال دوم  فیزیوتراپی : ارزیابی مقایسه ای تاثیر آموزش  بر میزان رضایت  و یادگیری. توانبخشی نوین, 5(3), 60-65.fa_IR
dc.identifier.issn2008-2576
dc.identifier.issn2008-2584
dc.identifier.urihttp://mrj.tums.ac.ir/article-1-67-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/520344
dc.description.abstractزمینه و هدف : از مهمترین مشکلات موثر در یادگیری ،عدم توجه به یاددهی به شیوه بحث گروهی می باشد. به همین علت امروزه تاکید بسیاری بر روش های دانشجو محور نظیر انجام کار در گروههای کوچک می شود .با این وجود ، بدلایل متعدد  این روشها برای دانشجویان فیزیوتراپی استفاده نمی شوند  . اجرای آموزش به شیوه کار در گروههای کوچک با هدف تعیین تاثیر آن بر میزان رضایت و یادگیری دانشجویان سال دوم فیزیوتراپی در مقایسه با روش سنتی صورت گرفت.روش بررسی : یک مطالعه تجربی بر روی 29 دانشجوی سال دوم فیزیوتراپی  انجام شد . دانشجویان بطور تصادفی در دو گروه روش تدریس سخنرانی  (14 نفر) و کار در گروه کوچک (15 نفر) قرار گرفتند  و به مدت 4 جلسه آموزش دیدند . از دو پرسشنامه جداگانه برای ارزیابی میزان رضایت و سطح یادگیری استفاده شد .یافته ها: رضایتمندی کلی دانشجویان در شیوه بحث گروهی بیشتر از روش سخنرانی بود (0001/0>P ). یادگیری دانشجویان بین دو شیوه تدریس  اختلاف معنی داری نداشت (P>0.05).  , استفاده از این شیوه تدریس را 86.7% دانشجویان گروههای کوچک،  در ترم های آینده نسبت به شیوه سخنرانی ترجیح دادند .نتیجه گیری: این مطالعه نقش یاددهی در گروههای کوچک را بر افزایش میزان رضایتمندی دانشجویان فیزیوتراپی نشان داد. بدلیل افزایش رضایتمندی در گروههای کوچک ؛ علیرغم معنی دار نشدن اختلاف سطح یادگیری بین دو روش آموزشی ، فرآیند یادگیری می تواند تسهیل شود . بنابراین یاددهی به این شیوه برای آموزش دانشجویان  کارشناسی توصیه می گردد.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.relation.ispartofتوانبخشی نوینfa_IR
dc.relation.ispartofModern Rehabilitationen_US
dc.subjectگروههای کوچکfa_IR
dc.subjectسخنرانیfa_IR
dc.subjectیادگیریfa_IR
dc.subjectرضایتfa_IR
dc.subjectفیزیوتراپیfa_IR
dc.subjectعمومىfa_IR
dc.titleاجرای هدفمند آموزش به شیوه کار در گروه های کوچک برای دانشجویان سال دوم  فیزیوتراپی : ارزیابی مقایسه ای تاثیر آموزش  بر میزان رضایت  و یادگیریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی تهرانfa_IR
dc.citation.volume5
dc.citation.issue3
dc.citation.spage60
dc.citation.epage65


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد