نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorاسماعیلی, عسلfa_IR
dc.contributor.authorمبارکی, حسینfa_IR
dc.contributor.authorکمالی, محمدfa_IR
dc.contributor.authorسلطانی, شاهینfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T04:02:40Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T04:02:41Z
dc.date.available1399-08-22T04:02:40Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T04:02:41Z
dc.date.issued2014-07-01en_US
dc.date.issued1393-04-10fa_IR
dc.identifier.citationاسماعیلی, عسل, مبارکی, حسین, کمالی, محمد, سلطانی, شاهین. (1393). ارزیابی کیفیت خدمات توانبخشی با استفاده از تحلیل اهمیت-عملکرد در مراکز توانبخشی منتخب شهر تهران. توانبخشی نوین, 8(3), 45-53.fa_IR
dc.identifier.issn2008-2576
dc.identifier.issn2008-2584
dc.identifier.urihttp://mrj.tums.ac.ir/article-1-5146-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/520224
dc.description.abstractزمینه و هدف: تحلیل اهمیت-­عملکرد ابزاری است که به طور گسترده در توسعه­ استراتژی­های بازاریابی و بهبود کیفیت محصولات و خدمات بکار می­رود. لذا، هدف از مطالعه حاضر ارزیابی کیفیت خدمات توانبخشی از دو جنبه اهمیت و رضایت از عملکرد، در چهار مرکز منتخب در شهر تهران با استفاده از تحلیل اهمیت-عملکرد و همچنین بررسی ارتباط بین متغیرهای دموگرافیک و ابعاد کیفیت خدمات می­باشد. روش بررسی: مطالعه حاضر یک مطالعه مقطعی می­باشد که در میان 196 نفر از مراجعه­کنندگان به چهار مرکز توانبخشی منتخب در تهران( هلال ­ احمر، مولوی، امام ­ خمینی و شفا) انجام گرفت. بمنظور ارزیابی کیفیت خدمات این مراکز از پرسشنامه کیفیت خدمات استفاده­گردید. داده­ها با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 17 مورد تجزیه­ و­ تحلیل قرار گرفتند. یافته­ها: طبق نتایج بدست آمده، تمامی ابعاد کیفیت خدمات در مراکز منتخب، در ناحیه اول ماتریس اهمیت-عملکرد یعنی در سطح مطلوب قرار داشتند. بعلاوه، تفاوت معنی­داری بین نمرات اهمیت و عملکرد ابعاد کیفیت خدمات در مراکز منتخب و نیز بین گروه­های سنی و جنسی مختلف دیده نشد(05/0 < P ) . ولی بین گروه­های تحصیلی مختلف با اهمیت(04/0= P ) و عملکرد(03/0= P ) بعد ملموسات و نیز اهمیت بعد تضمین(01/0= P ) تفاوت معنی­دار وجود داشت. نتیجه­گیری: اگرچه مراکز مورد مطالعه در وضعیت مناسبی قرار دارند اما مدیران باید همواره از نقاط ضعف و قوت سازمان آگاه باشند و زمینه­های بهبود کیفیت و افزایش رضایت مشتری­ها را فراهم کنند. کلیدواژه­ها: رضایت مشتری ­ ، کیفیت خدمات، خدمات توانبخشی، ابزار تحلیل اهمیت-عملکردfa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.relation.ispartofتوانبخشی نوینfa_IR
dc.relation.ispartofModern Rehabilitationen_US
dc.subjectرضایت مشتری ­fa_IR
dc.subjectکیفیت خدماتfa_IR
dc.subjectخدمات توانبخشیfa_IR
dc.subjectابزار تحلیل اهمیت-عملکردfa_IR
dc.subjectتخصصيfa_IR
dc.titleارزیابی کیفیت خدمات توانبخشی با استفاده از تحلیل اهمیت-عملکرد در مراکز توانبخشی منتخب شهر تهرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده توانبخشی، دانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده توانبخشی، دانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده توانبخشی، دانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده توانبخشی، دانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue3
dc.citation.spage45
dc.citation.epage53


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد