ارزیابی کیفیت خدمات توانبخشی با استفاده از تحلیل اهمیت-عملکرد در مراکز توانبخشی منتخب شهر تهران
(ندگان)پدیدآور
اسماعیلی, عسلمبارکی, حسینکمالی, محمدسلطانی, شاهین
نوع مدرک
Textپژوهشي
زبان مدرک
فارسیچکیده
زمینه و هدف: تحلیل اهمیت-عملکرد ابزاری است که به طور گسترده در توسعه استراتژیهای بازاریابی و بهبود کیفیت محصولات و خدمات بکار میرود. لذا، هدف از مطالعه حاضر ارزیابی کیفیت خدمات توانبخشی از دو جنبه اهمیت و رضایت از عملکرد، در چهار مرکز منتخب در شهر تهران با استفاده از تحلیل اهمیت-عملکرد و همچنین بررسی ارتباط بین متغیرهای دموگرافیک و ابعاد کیفیت خدمات میباشد. روش بررسی: مطالعه حاضر یک مطالعه مقطعی میباشد که در میان 196 نفر از مراجعهکنندگان به چهار مرکز توانبخشی منتخب در تهران( هلال احمر، مولوی، امام خمینی و شفا) انجام گرفت. بمنظور ارزیابی کیفیت خدمات این مراکز از پرسشنامه کیفیت خدمات استفادهگردید. دادهها با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 17 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافتهها: طبق نتایج بدست آمده، تمامی ابعاد کیفیت خدمات در مراکز منتخب، در ناحیه اول ماتریس اهمیت-عملکرد یعنی در سطح مطلوب قرار داشتند. بعلاوه، تفاوت معنیداری بین نمرات اهمیت و عملکرد ابعاد کیفیت خدمات در مراکز منتخب و نیز بین گروههای سنی و جنسی مختلف دیده نشد(05/0
کلید واژگان
رضایت مشتری کیفیت خدمات
خدمات توانبخشی
ابزار تحلیل اهمیت-عملکرد
تخصصي
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2014-07-011393-04-10
سازمان پدید آورنده
دانشکده توانبخشی، دانشگاه علوم پزشکی ایراندانشکده توانبخشی، دانشگاه علوم پزشکی ایران
دانشکده توانبخشی، دانشگاه علوم پزشکی ایران
دانشکده توانبخشی، دانشگاه علوم پزشکی ایران
شاپا
2008-25762008-2584



