| dc.contributor.author | الهی, مریم | fa_IR |
| dc.contributor.author | برهان, نفیسه | fa_IR |
| dc.contributor.author | رجالی, علی | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-22T03:45:54Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-12T03:45:54Z | |
| dc.date.available | 1399-08-22T03:45:54Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-12T03:45:54Z | |
| dc.date.issued | 2009-12-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1388-09-10 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | الهی, مریم, برهان, نفیسه, رجالی, علی. (1388). بررسی نظرات دانش آموزان و معلمان در رابطه با علم آمار. نشریه دانشجویی آمار (ندا), 7(2), 1-5. | fa_IR |
| dc.identifier.uri | http://neda.irstat.ir/article-1-74-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/518721 | |
| dc.description.abstract | در عصر حاضر توانمندی علم آمار در توسعه پژوهش و در زمینه های مختلف مطالعاتی به اثبات رسیده است و مکرراً از داده های مختلف در تصمیمات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بهره گرفته می شود. استدلال های بیان شده توسط رسانه ها تحت پوشش اطلاعات حاصل از داده ها است و در برخی مواقع یک سری داده ها می توانند استنباط های متفاوتی را ارائه دهند. برای اینکه جامعه بتواند در چنین موقعیت هایی انتقادی باشد، بایستی استدلال آماری در میان آن جامعه توسعه یابد. با توجه به این موضوع و به دلیل نقش روزافزون علم آمار در همه حرفه ها از یک سو و نیز عدم علاقه دانش آموزان به ادامه تحصیل در رشته آمار و عدم آگاهی جامعه از این علم مفید کاربردی، مسئله میزان "آشنایی و علاقه ی دانش آموزان به علم آمار" مورد توجه قرار گرفت و چون نگرش معلمان به طور مستقیم و غیرمستقیم برنگرش دانش آموزان تاثیر می گذارد، لذا در این مطالعه میزان آشنایی و علاقه معلمان نیز بررسی شد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 147 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.relation.ispartof | نشریه دانشجویی آمار (ندا) | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Student Statistical Journal | en_US |
| dc.subject | نظرسنجی | fa_IR |
| dc.subject | عدم علاقه به آمار | fa_IR |
| dc.subject | آشنایی با علم آمار. | fa_IR |
| dc.title | بررسی نظرات دانش آموزان و معلمان در رابطه با علم آمار | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | كاربردي | fa_IR |
| dc.citation.volume | 7 | |
| dc.citation.issue | 2 | |
| dc.citation.spage | 1 | |
| dc.citation.epage | 5 | |