• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه دانشجویی آمار (ندا)
    • دوره 7, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه دانشجویی آمار (ندا)
    • دوره 7, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی نظرات دانش آموزان و معلمان در رابطه با علم آمار

    (ندگان)پدیدآور
    الهی, مریمبرهان, نفیسهرجالی, علی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    148.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    كاربردي
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    در عصر حاضر توانمندی علم آمار در توسعه پژوهش و در زمینه های مختلف مطالعاتی به اثبات رسیده است و مکرراً از داده های مختلف در تصمیمات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بهره گرفته می شود. استدلال های بیان شده توسط رسانه ها تحت پوشش اطلاعات حاصل از داده ها است و در برخی مواقع یک سری داده ها می توانند استنباط های متفاوتی را ارائه دهند. برای اینکه جامعه بتواند در چنین موقعیت هایی انتقادی باشد، بایستی استدلال آماری در میان آن جامعه توسعه یابد. با توجه به این موضوع و به دلیل نقش روزافزون علم آمار در همه حرفه ها از یک سو و نیز عدم علاقه دانش آموزان به ادامه تحصیل در رشته آمار و عدم آگاهی جامعه از این علم مفید کاربردی، مسئله میزان "آشنایی و علاقه ی دانش آموزان به علم آمار" مورد توجه قرار گرفت و چون نگرش معلمان به طور مستقیم و غیرمستقیم برنگرش دانش آموزان تاثیر می گذارد، لذا در این مطالعه میزان آشنایی و علاقه معلمان نیز بررسی شد.
    کلید واژگان
    نظرسنجی
    عدم علاقه به آمار
    آشنایی با علم آمار.

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2009-12-01
    1388-09-10

    URI
    http://neda.irstat.ir/article-1-74-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/518721

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب