نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorصادقی, امیرfa_IR
dc.contributor.authorگهرلو ارکواز, عسکرfa_IR
dc.contributor.authorچراغی, فاطمهfa_IR
dc.contributor.authorمقیم بیگی, عباسfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T03:41:01Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T03:41:01Z
dc.date.available1399-08-22T03:41:01Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T03:41:01Z
dc.date.issued2018-04-01en_US
dc.date.issued1397-01-12fa_IR
dc.identifier.citationصادقی, امیر, گهرلو ارکواز, عسکر, چراغی, فاطمه, مقیم بیگی, عباس. (1397). بررسی رضایت شغلی پرستاران شاغل در مراکز آموزشی درمانی دانشگاه علوم پزشکی همدان. مجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن‌سینا, 26(1), 40-48. doi: 10.30699/sjhnmf.26.1.40fa_IR
dc.identifier.issn2676-5748
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.30699/sjhnmf.26.1.40
dc.identifier.urihttp://nmj.umsha.ac.ir/article-1-1672-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/518200
dc.description.abstractمقدمه: رضایت شغلی یکی از عوامل مؤثر برکیفیت عملکرد پرستاران است، ازاین‌رو بررسی آن توجه بسیاری از پژوهشگران را جلب کرده است. این مطالعه به بررسی رضایت شغلی پرستاران شاغل در مراکز آموزشی درمانی دانشگاه علوم پزشکی می‌پردازد. روش کار: این مطالعۀ توصیفی ـ تحلیلی روی ۳۰۴ نفر از پرستاران شاغل بیمارستان‌های دولتی همدان با روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای از نوع نسبتی در سال ۱۳۹۴ انجام شد. ابزار شامل پرسش‌نامۀ رضایت شغلی اسپکتور بود و از روش‌های آماری توصیفی (میانگین و انحراف‌معیار)، و آزمون‌های تی نمونه‌های مستقل، آنالیز واریانس یک‌طرفه و آزمون تعقیبی توکی استفاده شد. یافته‌ها: اکثریت شرکت‌کنندگان (۷۴/۳%) دارای رضایت شغلی متوسط، ۱/۳ درصد رضایت بالا و ۲۴/۴ درصد دارای رضایت شغلی پایین بودند. رضایت پرستاران در حیطه‌های سرپرستی (۵۱/۰ درصد)، همکاران (۵۱/۰ درصد) و ماهیت شغل (۵۳/۰ درصد) در سطح خوب؛ در حیطه‌های ارتقا (۴۶/۷ درصد) و ارتباطات (۴۸/۴ درصد) در سطح متوسط و در حیطه‌های پرداخت (۶۹/۱ درصد)، پاداش‌های احتمالی (۷۹/۶ درصد)، رویه‌های عمل (۹۱/۴ درصد) و مزایای جانبی (۷۹/۶ درصد) در سطح پایین بود. رضایت شغلی پرستاران برحسب جنسیت (۰/۰۰۵=P، ۲/۸-=t) و سابقۀ کار (۰/۰۰۸=P ،۴/۹۵=F) دارای تفاوت آماری معناداری بود اما رضایت شغلی آنها برحسب سن تفاوت آماری معناداری نداشت. نتیجه: نتایج حاکی از رضایت پایین پرستاران در حیطه‌های پرداخت، پاداش‌ها، مزایای جانبی و رویه‌های عمل بود. ازاین‌رو انتظار می‌رود متولیان امر نسبت به مؤلفه‌های اقتصادی و رویه‌های شغل پرستاری توجه بیشتری کنند.fa_IR
dc.format.extent308
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی همدانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن‌سیناfa_IR
dc.relation.ispartofAvicenna Journal of Nursing and Midwifery Careen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.30699/sjhnmf.26.1.40
dc.subjectرضایت شغلیfa_IR
dc.subjectپرستارانfa_IR
dc.subjectمشخصات دموگرافیکfa_IR
dc.subjectهمدانfa_IR
dc.subjectپرستاریfa_IR
dc.titleبررسی رضایت شغلی پرستاران شاغل در مراکز آموزشی درمانی دانشگاه علوم پزشکی همدانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، مرکز تحقیقات مادر و کودک، دانشکدۀ پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی همدان، همدان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد مدیریت پرستاری، دانشکدۀ پرستاری و مامایی، کمیتۀ تحقیقات دانشجویی، دانشـگاه علـوم پزشـکی همـدان، همدان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، مرکز تحقیقات مراقبت بیماری‌های مزمن در منزل، دانشکدۀ پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی همدان، همدان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، مرکز تحقیقات مدل‌سازی بیماری‌های غیرواگیر، گروه آمار زیستی، دانشکدۀ بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی همدان، همدان، ایرانfa_IR
dc.citation.volume26
dc.citation.issue1
dc.citation.spage40
dc.citation.epage48


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد