نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorورعی, شکوهfa_IR
dc.contributor.authorافشار نصر, پریساfa_IR
dc.contributor.authorبحرانی, ناصرfa_IR
dc.contributor.authorمحمدی, کاملهfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T03:41:00Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T03:41:00Z
dc.date.available1399-08-22T03:41:00Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T03:41:00Z
dc.date.issued2018-04-01en_US
dc.date.issued1397-01-12fa_IR
dc.identifier.citationورعی, شکوه, افشار نصر, پریسا, بحرانی, ناصر, محمدی, کامله. (1397). مقایسه تاثیر آموزش الکترونیکی و کارگاهی بر آگاهی دانشجویان پرستاری از حقوق بیماران. مجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن‌سینا, 26(1), 19-25. doi: 10.30699/sjhnmf.26.1.19fa_IR
dc.identifier.issn2676-5748
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.30699/sjhnmf.26.1.19
dc.identifier.urihttp://nmj.umsha.ac.ir/article-1-1711-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/518197
dc.description.abstractمقدمه: حقوق بیماران شامل قوانین ارتباطی بین بیماران، کارکنان حرف بهداشتی و سرویس‌های خدمات بهداشتی است. در خصوص رعایت اصول حقوق بیمار از جمله حریم خصوصی و رضایت آگاهانه از سوی پرسنل درمانی، نگرانی‌هایی وجود دارد. لذا مطالعۀ حاضر با هدف مقایسۀ تأثیر دو روش آموزش الکترونیکی و کارگاهی بر آگاهی دانشجویان پرستاری از حقوق بیماران شکل گرفت. روش کار: مطالعۀ حاضر یک مطالعۀ نیمه‌تجربی دو گروهه است. تعداد ۶۰ دانشجوی پرستاری در عرصه به‌صورت تصادفی ساده انتخاب شدند و در دو گروه آموزش کارگاهی و الکترونیکی قرار گرفتند. محتوای آموزشی در رابطه با حریم خصوصی بیمار و رضایت آگاهانه در یک جلسۀ ۴ ساعته به دانشجویان گروه آموزش کارگاهی، آموزش داده شد. همین محتوا با کمک لوح فشرده در قالب آموزش الکترونیکی به دانشجویان آموزش داده شد. قبل و بعد از مداخلۀ آموزشی، آگاهی دانشجویان با کمک پرسش‌نامۀ محقق‌ساخته بررسی شد و سپس اطلاعات با کمک نرم‌افزار SPSS با تست‌های آماری تجزیه‌وتحلیل شدند.  یافته‌ها: نتایج مطالعه نشان داد میانگین آگاهی در هر دو گروه آموزش الکترونیکی و کارگاهی بعد از مداخلۀ آموزشی ارتقا یافته بود؛ اما در گروه آموزش کارگاهی، آگاهی قبل و بعد از مداخله از نظر آماری معنی‌دار بود ) ۰/۰۰۱ = (P. نتیجه‌گیری: آموزش مباحث مربوط به حقوق بیمار به دانشجویان پرستاری، راهکاری به‌منظور افزایش رعایت حقوق بیماران مطرح است. اما دست‌یابی به این هدف نیازمند روش‌های آموزشی است که زیرساخت‌های فراگیری این مفاهیم را فراهم سازد تا آنان را برای مراقبت از بیماران در آینده آماده‌تر سازد.fa_IR
dc.format.extent335
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی همدانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن‌سیناfa_IR
dc.relation.ispartofAvicenna Journal of Nursing and Midwifery Careen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.30699/sjhnmf.26.1.19
dc.subjectآگاهیfa_IR
dc.subjectآموزش الکترونیکیfa_IR
dc.subjectآموزش کارگاهیfa_IR
dc.subjectحریم خصوصیfa_IR
dc.subjectرضایت آگاهانهfa_IR
dc.subjectپرستارfa_IR
dc.subjectپرستاریfa_IR
dc.titleمقایسه تاثیر آموزش الکترونیکی و کارگاهی بر آگاهی دانشجویان پرستاری از حقوق بیمارانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدکترای پرستاری، دانشکدۀ پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد پرستاری، دانشکدۀ پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentمربی، هیئت علمی، دانشکدۀ نیروی هوایی شهید ستاری، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد مامایی، دانشکدۀ پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume26
dc.citation.issue1
dc.citation.spage19
dc.citation.epage25


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد