نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorقلی پور, راحیلfa_IR
dc.contributor.authorشاهوی, روناکfa_IR
dc.contributor.authorقادرخانی, گلبهارfa_IR
dc.contributor.authorذکریایی, سوماfa_IR
dc.contributor.authorبهمنی, سوماfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T03:40:25Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T03:40:25Z
dc.date.available1399-08-22T03:40:25Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T03:40:25Z
dc.date.issued2019-10-01en_US
dc.date.issued1398-07-09fa_IR
dc.identifier.citationقلی پور, راحیل, شاهوی, روناک, قادرخانی, گلبهار, ذکریایی, سوما, بهمنی, سوما. (1398). کیفیت مراقبت‌های پس از زایمان از دیدگاه گیرندگان خدمات مرکز جامع سلامت با استفاده از الگوی SERVQUAL. مجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن‌سینا, 27(4), 281-291. doi: 10.30699/ajnmc.27.4.281fa_IR
dc.identifier.issn2676-5748
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.30699/ajnmc.27.4.281
dc.identifier.urihttp://nmj.umsha.ac.ir/article-1-1985-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/518136
dc.description.abstractمقدمه: خدمات پس از زایمان یکی از مهم‌ترین مراقبت‌های بهداشتی و عاملی بسیار مهم در جلوگیری از پیامدهای ناخواسته مادری است. این دوره، زمانی ایده‌آل برای مداخلات به‌منظور ارتقای سلامت آنهاست. امروزه مهم‌ترین راه افزایش کیفیت مراقبت‌ها، بررسی میزان کیفیت است؛ از این‌رو مطالعه حاضر با هدف تعیین کیفیت مراقبت‌های پس از زایمان از دیدگاه گیرندگان خدمات با استفاده از الگوی SERVQUAL  در مراکز جامع سلامت شهر سنندج در سال ۱۳۹۶ صورت گرفت. روش‌کار: در مطالعه توصیفی- تحلیلی حاضر، ۳۸۴ نفر از زنان مراجعه‌کننده برای دریافت مراقبت‌های پس از زایمان به مراکز جامع سلامت شهر سنندج بررسی شدند. نمونه‌گیری به روش طبقه‌بندی انجام شد و گردآوری اطلاعات به کمک پرسشنامه استاندارد SERVQUAL صورت گرفت. در این پرسشنامه، شکاف کیفیت در پنج بعد خدمت (ملموسات، اطمینان، تضمین، پاسخگویی و همدلی) و ۲۲ پرسش اندازه‌گیری می‌شود. داده‌ها نیز به کمک نرم‌افزار SPSS نسخه ۲۳ و آمار توصیفی، آزمون‌های t و ANOVA تجزیه و تحلیل شدند. یافته‌ها: در همه ابعاد پنج‌گانه کیفیت خدمات، شکاف منفی کیفیت وجود داشت. بیشترین میانگین این شکاف در بعد اطمینان (۱/۸۲-) و کمترین میانگین در بعد پاسخگویی (۱/۵۵-) است. همچنین میان سن، سطح تحصیلات و تعداد فرزندان و شکاف کیفیت ارتباط معناداری وجود نداشت (۰/۰۵> P). نتیجه‌گیری: براساس نتایج، میان سطح انتظارات و ادراکات گیرندگان خدمات فاصله وجود دارد و تلاش برای برطرف‌کردن نیازها و دستیابی به انتظارات ضروری است.fa_IR
dc.format.extent823
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی همدانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن‌سیناfa_IR
dc.relation.ispartofAvicenna Journal of Nursing and Midwifery Careen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.30699/ajnmc.27.4.281
dc.subjectالگوی SERVQUALfa_IR
dc.subjectادراکاتfa_IR
dc.subjectانتظاراتfa_IR
dc.subjectشکاف کیفیتfa_IR
dc.subjectمراقبت‌های پس از زایمانfa_IR
dc.subjectماماییfa_IR
dc.titleکیفیت مراقبت‌های پس از زایمان از دیدگاه گیرندگان خدمات مرکز جامع سلامت با استفاده از الگوی SERVQUALfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد مامایی، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم‌‌پزشکی کردستان، سنندج، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، مرکز مرقبت‌های بالینی دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم‌پزشکی کردستان، سنندج، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیئت‌علمی، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم‌پزشکی کردستانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد مامایی، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم‌‌پزشکی کردستان، سنندج، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد مامایی، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم‌‌پزشکی کردستان، سنندج، ایرانfa_IR
dc.citation.volume27
dc.citation.issue4
dc.citation.spage281
dc.citation.epage291


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد