| dc.contributor.author | ناهید محمدی | fa_IR |
| dc.contributor.author | مرضیه حسنیان | fa_IR |
| dc.contributor.author | سید رضا برزو | fa_IR |
| dc.contributor.author | رویا امینی | fa_IR |
| dc.contributor.author | ژیلا ساجدی | fa_IR |
| dc.contributor.author | افسر امیدی | fa_IR |
| dc.contributor.author | دکتر علی بیکمرادی دکتر فاطمه چراغی | fa_IR |
| dc.contributor.author | دکتر مسعود خداویسی | fa_IR |
| dc.contributor.author | دکتر مهناز خطیبان | fa_IR |
| dc.contributor.author | دکتر فرشید شمسایی | fa_IR |
| dc.contributor.author | عفت صادقیان دکترامیر صادقی | fa_IR |
| dc.contributor.author | محمود صفری | fa_IR |
| dc.contributor.author | محسن صلواتی | fa_IR |
| dc.contributor.author | دکتر خدایار عشوندی | fa_IR |
| dc.contributor.author | غلامحسین فلاحی نیا | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-22T03:39:04Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-12T03:39:05Z | |
| dc.date.available | 1399-08-22T03:39:04Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-12T03:39:05Z | |
| dc.date.issued | 2013-05-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1392-02-11 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | ناهید محمدی, مرضیه حسنیان, سید رضا برزو, رویا امینی, ژیلا ساجدی, افسر امیدی, دکتر علی بیکمرادی دکتر فاطمه چراغی, دکتر مسعود خداویسی, دکتر مهناز خطیبان, دکتر فرشید شمسایی, عفت صادقیان دکترامیر صادقی, محمود صفری, محسن صلواتی, دکتر خدایار عشوندی, غلامحسین فلاحی نیا. (1392). بررسی و مقایسه ارزیابی درونی گروه های آموزشی رشته پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی همدان. مجله مراقبت پرستاری و مامایی ابنسینا, 21(1), 66-76. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2676-5748 | |
| dc.identifier.uri | http://nmj.umsha.ac.ir/article-1-1132-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/517993 | |
| dc.description.abstract | مقدمه: ارزیابی فرایند سیستماتیک جمع آوری، آنالیز و تفسیر داده های حاصل از آن به منظوردستیابی به اهداف است.هدف از این مطالعه انجام و مقایسه ارزیابی درونی گروه های آموزشی رشته پرستاری در دانشکده پرستاری مامایی است .
روش کار: این مطالعه توصیفی مقطعی در سال 1387 در گروه های آموزشی رشته پرستاری انجام شد . ابتدا داده ها توسط چک لیستهای مشاهده ای جمع آوری شده و وضعیت هر گروه در رابطه با استانداردهای نه گانه تعیین شد. نتایح با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 16 با تاکید بر آمارهای توصیفی و تحلیلی مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت.
یافته ها: میانگین امتیاز ارزیابی درونی گروه پرستاری بهداشت جامعه (16/87%) ، گروه پرستاری داخلی جراحی(92/86%) ، گروه پرستاری کودکان (59 /84 %) ، گروه روان پرستاری و مدیریت (21 /89 %) بود.بالاترین نمره در گروه پرستاری بهداشت جامعه (100%) مربوط به دوره های آموزشی و برنامه درسی و در گروه های پرستاری داخلی جراحی (6/97% ) ، پرستاری کودکان (8/95%) و پرستاری ( 4/98%) مربوط به وظایف عضو هیئت علمی بود. کمترین امتیاز در هر چهار گروه مربوط به استانداردهای دانش آموختگان با میزان 6/70%- 53/66% بود.
نتیجه نهایی: وضعیت گروه های پرستاری بهداشت جامعه ،پرستاری داخلی جراحی ، پرستاری کودکان و پرستاری روانی و مدیریت برحسب امتیازات حاصل در ارزیابی درونی مطلوب بود. لیکن هر چهار گروه مورد بررسی باید به استانداردهای دانش آموختگان توجه بیشتری داشته باشند.
| fa_IR |
| dc.format.extent | 151 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علوم پزشکی همدان | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مجله مراقبت پرستاری و مامایی ابنسینا | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Avicenna Journal of Nursing and Midwifery Care | en_US |
| dc.subject | Educational Measurement | fa_IR |
| dc.subject | Nursing Assessment | fa_IR |
| dc.subject | Schools Nursing | fa_IR |
| dc.subject | پرستاری | fa_IR |
| dc.title | بررسی و مقایسه ارزیابی درونی گروه های آموزشی رشته پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی همدان | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهشي | fa_IR |
| dc.citation.volume | 21 | |
| dc.citation.issue | 1 | |
| dc.citation.spage | 66 | |
| dc.citation.epage | 76 | |