نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorناهید محمدیfa_IR
dc.contributor.authorمرضیه حسنیانfa_IR
dc.contributor.authorسید رضا برزوfa_IR
dc.contributor.authorرویا امینیfa_IR
dc.contributor.authorژیلا ساجدیfa_IR
dc.contributor.authorافسر امیدیfa_IR
dc.contributor.authorدکتر علی بیکمرادی دکتر فاطمه چراغیfa_IR
dc.contributor.authorدکتر مسعود خداویسیfa_IR
dc.contributor.authorدکتر مهناز خطیبانfa_IR
dc.contributor.authorدکتر فرشید شمساییfa_IR
dc.contributor.authorعفت صادقیان دکترامیر صادقیfa_IR
dc.contributor.authorمحمود صفریfa_IR
dc.contributor.authorمحسن صلواتیfa_IR
dc.contributor.authorدکتر خدایار عشوندیfa_IR
dc.contributor.authorغلامحسین فلاحی نیاfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T03:39:04Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T03:39:05Z
dc.date.available1399-08-22T03:39:04Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T03:39:05Z
dc.date.issued2013-05-01en_US
dc.date.issued1392-02-11fa_IR
dc.identifier.citationناهید محمدی, مرضیه حسنیان, سید رضا برزو, رویا امینی, ژیلا ساجدی, افسر امیدی, دکتر علی بیکمرادی دکتر فاطمه چراغی, دکتر مسعود خداویسی, دکتر مهناز خطیبان, دکتر فرشید شمسایی, عفت صادقیان دکترامیر صادقی, محمود صفری, محسن صلواتی, دکتر خدایار عشوندی, غلامحسین فلاحی نیا. (1392). بررسی و مقایسه ارزیابی درونی گروه های آموزشی رشته پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی همدان. مجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن‌سینا, 21(1), 66-76.fa_IR
dc.identifier.issn2676-5748
dc.identifier.urihttp://nmj.umsha.ac.ir/article-1-1132-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/517993
dc.description.abstractمقدمه: ارزیابی فرایند سیستماتیک جمع آوری، آنالیز و تفسیر داده های حاصل از آن به منظوردستیابی به اهداف است.هدف از این مطالعه انجام و مقایسه ارزیابی درونی گروه های آموزشی رشته پرستاری در دانشکده پرستاری مامایی است . روش کار: این مطالعه توصیفی مقطعی در سال 1387 در گروه های آموزشی رشته پرستاری انجام شد . ابتدا داده ها توسط  چک لیستهای مشاهده ای جمع آوری شده و وضعیت هر گروه در رابطه با استانداردهای نه گانه تعیین شد. نتایح با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 16 با تاکید بر آمارهای توصیفی و تحلیلی مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت. یافته ها: میانگین امتیاز ارزیابی درونی گروه پرستاری بهداشت جامعه (16/87%) ، گروه پرستاری داخلی جراحی(92/86%) ، گروه پرستاری کودکان (59 /84 %) ، گروه روان پرستاری و مدیریت (21 /89 %) بود.بالاترین نمره در گروه پرستاری بهداشت جامعه (100%) مربوط به دوره های آموزشی و برنامه درسی و در گروه های پرستاری داخلی جراحی (6/97% ) ، پرستاری کودکان (8/95%) و پرستاری ( 4/98%) مربوط به وظایف عضو هیئت علمی بود. کمترین امتیاز در هر چهار گروه مربوط به استانداردهای دانش آموختگان با میزان 6/70%- 53/66% بود.  نتیجه نهایی: وضعیت گروه های پرستاری بهداشت جامعه ،پرستاری داخلی جراحی ، پرستاری کودکان و پرستاری روانی و مدیریت برحسب امتیازات حاصل در ارزیابی درونی مطلوب بود. لیکن هر چهار گروه مورد بررسی باید به استانداردهای دانش آموختگان توجه بیشتری داشته باشند.    fa_IR
dc.format.extent151
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی همدانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن‌سیناfa_IR
dc.relation.ispartofAvicenna Journal of Nursing and Midwifery Careen_US
dc.subjectEducational Measurementfa_IR
dc.subjectNursing Assessmentfa_IR
dc.subjectSchools Nursingfa_IR
dc.subjectپرستاریfa_IR
dc.titleبررسی و مقایسه ارزیابی درونی گروه های آموزشی رشته پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی همدانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.citation.volume21
dc.citation.issue1
dc.citation.spage66
dc.citation.epage76


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد