• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن‌سینا
    • دوره 21, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن‌سینا
    • دوره 21, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی و مقایسه ارزیابی درونی گروه های آموزشی رشته پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی همدان

    (ندگان)پدیدآور
    ناهید محمدیمرضیه حسنیانسید رضا برزورویا امینیژیلا ساجدیافسر امیدیدکتر علی بیکمرادی دکتر فاطمه چراغیدکتر مسعود خداویسیدکتر مهناز خطیباندکتر فرشید شمساییعفت صادقیان دکترامیر صادقیمحمود صفریمحسن صلواتیدکتر خدایار عشوندیغلامحسین فلاحی نیا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    151.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    پژوهشي
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مقدمه: ارزیابی فرایند سیستماتیک جمع آوری، آنالیز و تفسیر داده های حاصل از آن به منظوردستیابی به اهداف است.هدف از این مطالعه انجام و مقایسه ارزیابی درونی گروه های آموزشی رشته پرستاری در دانشکده پرستاری مامایی است . روش کار: این مطالعه توصیفی مقطعی در سال 1387 در گروه های آموزشی رشته پرستاری انجام شد . ابتدا داده ها توسط  چک لیستهای مشاهده ای جمع آوری شده و وضعیت هر گروه در رابطه با استانداردهای نه گانه تعیین شد. نتایح با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 16 با تاکید بر آمارهای توصیفی و تحلیلی مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت. یافته ها: میانگین امتیاز ارزیابی درونی گروه پرستاری بهداشت جامعه (16/87%) ، گروه پرستاری داخلی جراحی(92/86%) ، گروه پرستاری کودکان (59 /84 %) ، گروه روان پرستاری و مدیریت (21 /89 %) بود.بالاترین نمره در گروه پرستاری بهداشت جامعه (100%) مربوط به دوره های آموزشی و برنامه درسی و در گروه های پرستاری داخلی جراحی (6/97% ) ، پرستاری کودکان (8/95%) و پرستاری ( 4/98%) مربوط به وظایف عضو هیئت علمی بود. کمترین امتیاز در هر چهار گروه مربوط به استانداردهای دانش آموختگان با میزان 6/70%- 53/66% بود.  نتیجه نهایی: وضعیت گروه های پرستاری بهداشت جامعه ،پرستاری داخلی جراحی ، پرستاری کودکان و پرستاری روانی و مدیریت برحسب امتیازات حاصل در ارزیابی درونی مطلوب بود. لیکن هر چهار گروه مورد بررسی باید به استانداردهای دانش آموختگان توجه بیشتری داشته باشند.    
    کلید واژگان
    Educational Measurement
    Nursing Assessment
    Schools Nursing
    پرستاری

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2013-05-01
    1392-02-11
    ناشر
    دانشگاه علوم پزشکی همدان

    شاپا
    2676-5748
    URI
    http://nmj.umsha.ac.ir/article-1-1132-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/517993

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب