نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبیکمرادی, علیfa_IR
dc.contributor.authorفردمال, جوادfa_IR
dc.contributor.authorترابی, یوسفfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T03:38:57Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T03:38:57Z
dc.date.available1399-08-22T03:38:57Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T03:38:57Z
dc.date.issued2015-12-01en_US
dc.date.issued1394-09-10fa_IR
dc.identifier.citationبیکمرادی, علی, فردمال, جواد, ترابی, یوسف. (1394). ارتباط متغیرهای جمعیت شناختی با سازمان یادگیرنده در بخشهای مراقبت ویژه مراکز آموزشی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی همدان. مجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن‌سینا, 23(3), 27-39.fa_IR
dc.identifier.issn2676-5748
dc.identifier.urihttp://nmj.umsha.ac.ir/article-1-1418-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/517980
dc.description.abstractمقدمه: شناخت متغیرهای جمعیت شناختی  بستر مناسبی را جهت برنامه ریزی برای افزایش و بهبود یادگیرندگی سازمانی به منظور ارتقای کیفیت خدمات آموزشی و درمانی فراهم می آورد. این مطالعه ارتباط بین متغیرهای جمعیت شناختی با سازمان یادگیرنده در بخشهای مراقبت ویژه مراکز آموزشی و درمانی همدان را بررسی می کند. روش کار: مطالعه ای توصیفی مقطعی با استفاده از پرسشنامه بر روی 277 نفر از پرستاران بخشهای مراقبت ویژه مراکز آموزشی و درمانی همدان در سال 1393 انجام گردید. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه سازمان یادگیرنده 43 سوالی مارسیک و واتکینز بود. داده ها پس از گردآوری و ورود به رایانه با نرم افزار SPSS/18 و استفاده از آزمون پیرسون و آنالیز واریانس تجزیه و تحلیل گردید. یافته­ها: میانگین سن پرستاران 65/5 ±32 سال بود. 4/83% زن، 1/67% متاهل، 47/71% سابقه کاری 10 سال و کمتر و 8/97% کارشناس بودند. میانگین نمره سازمان یادگیرنده 18/29±30/128 بود و مولفه های یادگیری مستمر، پژوهش و گفتمان، یادگیری تیمی 97شکوفایی سیستمی، تقویت دیدگاه واحد کارکنان، ارتباط سازمان با محیط اطراف و ایجاد مدیریت استراتژیک در سطح متوسط قرار داشتند. همچنین بین همه متغیرهای جمعیت شناختی با سازمان یادگیرنده به استثنای وضعیت تاهل، سابقه کاری کلی، بخشهای محل کار و مراکز آموزشی و درمانی (05/0P<) ارتباط معنی داری وجود نداشت. نتیجه نهایی: نمره سازمان یادگیرنده در سطح متوسط برای بخش های مراقبت ویژه مناسب نمی باشد و مدیران مراکز آموزشی و درمانی باید موجبات بهبود و افزایش نمره سازمان یادگیرنده را به منظور افزایش کیفیت مراقبتهای پرستاری در بخشهای مراقبت ویژه فراهم آورند.fa_IR
dc.format.extent883
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی همدانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن‌سیناfa_IR
dc.relation.ispartofAvicenna Journal of Nursing and Midwifery Careen_US
dc.subjectبخش مراقبت ویژهfa_IR
dc.subjectپرستارانfa_IR
dc.subjectمدیریت دانشfa_IR
dc.subjectپرستاریfa_IR
dc.titleارتباط متغیرهای جمعیت شناختی با سازمان یادگیرنده در بخشهای مراقبت ویژه مراکز آموزشی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی همدانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی همدانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی همدانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی همدانfa_IR
dc.citation.volume23
dc.citation.issue3
dc.citation.spage27
dc.citation.epage39


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد