نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمعصومه اکبربگلوfa_IR
dc.contributor.authorرقیه بایرامیfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T03:38:25Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T03:38:25Z
dc.date.available1399-08-22T03:38:25Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T03:38:25Z
dc.date.issued2010-11-01en_US
dc.date.issued1389-08-10fa_IR
dc.identifier.citationمعصومه اکبربگلو, رقیه بایرامی. (1389). عوامل بازدارنده ارتقاء کیفیت خدمات پرستاری از دیدگاه پرستاران شاغل. مجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن‌سینا, 18(2), 43-53.fa_IR
dc.identifier.issn2676-5748
dc.identifier.urihttp://nmj.umsha.ac.ir/article-1-1083-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/517924
dc.description.abstractمقدمه و هدف: اجرای فرایند ارتقاء کیفیت خدمات پرستاری به سبب ماهیت پیچیده ارائه خدمات در مراکز آموزشی درمانی کشور با موانع متعددی روبروست که موجب فقدان کارایی و اثربخشی ارائه خدمات برای مددجویان می شود. لذا مطالعه حاضر در راستای شناخت موانع ارتقاء کیفیت خدمات پرستاری از دیدگاه پرستاران شاغل در بیمارستانهای آموزشی درمانی خوی ، در سال 1387 صورت گرفته است. روش کار: این مطالعه از نوع توصیفی بوده، حجم نمونه شامل 56 نفر از پرستاران شاغل در بیمارستانهای آموزشی درمانی خوی و نمونه گیری به روش تصادفی ساده انجام شد. گردآوری داده ها با استفاده از پرسشنامه انجام گردید. روایی ابزار به روش روایی محتوایی ، و پایایی ابزار به روش آلفای کرونباخ (88/0) انجام شد. نتایج: آزمون فریدمن نشان داد تفاوت آماری معنی داری بین هفت حیطه از موانع ارتقاء کیفیت از دیدگاه پرستاران وجود دارد. بیشترین عوامل بازدارنده " عدم برنامه ریزی بلند مدت توسط مدیران" و " عدم مشارکت" می باشد و کمترین عامل بازدارنده " ارتباطات" در سازمان می باشد. نتیجه نهایی: با توجه به نتایج به نظر می رسد که فرایند مدیریت و کاربرد عناصرآن جهت ارائه مطلوب مراقبت و خدمات پرستاری با اهمیت می باشد.fa_IR
dc.format.extent212
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی همدانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن‌سیناfa_IR
dc.relation.ispartofAvicenna Journal of Nursing and Midwifery Careen_US
dc.subjectارتقاء کیفیتfa_IR
dc.subjectپرستارfa_IR
dc.subjectخدمات پرستاریfa_IR
dc.subjectموانعfa_IR
dc.subjectپرستاریfa_IR
dc.titleعوامل بازدارنده ارتقاء کیفیت خدمات پرستاری از دیدگاه پرستاران شاغلfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.citation.volume18
dc.citation.issue2
dc.citation.spage43
dc.citation.epage53


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد