نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنوری, لیلاfa_IR
dc.contributor.authorدهقانی, یوسفfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T03:38:13Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T03:38:13Z
dc.date.available1399-08-22T03:38:13Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T03:38:13Z
dc.date.issued2019-02-01en_US
dc.date.issued1397-11-12fa_IR
dc.identifier.citationنوری, لیلا, دهقانی, یوسف. (1397). بررسی اثر‌بخشی آموزش هوش هیجانی بر اخلاق کاری پرستاران بیمارستان امام رضا(ع) شهرستان کبودرآهنگ. مجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن‌سینا, 26(6), 349-356. doi: 10.30699/sjhnmf.26.6.349fa_IR
dc.identifier.issn2676-5748
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.30699/sjhnmf.26.6.349
dc.identifier.urihttp://nmj.umsha.ac.ir/article-1-1855-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/517902
dc.description.abstractمقدمه: یکی از عوامل مهم هنگام جذب کارکنان و ارتقای شغلی افراد در سازمان، هوش آن‌ها است. رعایت اخلاق حرفه‌ای کارکنـان، بهبـود جایگـاه سازمان را در حوزه کسب و کار به دنبال دارد. شناخت ارتباط میان ویژگی‌های شخصیتی افراد و رعایت اصول و موازین اخلاقـی در محـیط کـار، در بهره‌وری و اثربخشی سازمان مؤثر است؛ بنابراین هدف از انجام این پژوهش بررسی اثربخشی آموزش هوش هیجانی بر اخلاق کاری پرستاران است. روش‌کار: این پژوهش از نوع نیمه‌تجربی است و جامعه پژوهش کلیه پرستاران شاغل بیمارستان امام رضا(ع) کبودرآهنگ بوده‌اند. حجم نمونه شامل ۳۰ نفر از پرستاران بیمارستان است که به‌طور تصادفی در دو گروه آزمون و کنترل قرار گرفته‌اند. ابتدا با آزمون اخلاق کاری، مرحله پیش‌آزمون برای هر دو گروه آزمایش و کنترل اجرا شد. سپس برای گروه آزمایش برنامه مداخله‌ای آموزش هوش هیجانی به مدت ۱۰ جلسه (هفته‌ای یک بار به مدت ۲ ساعت) برگزار شد. در انتها برای هر دو گروه آزمایش و کنترل مرحله پس‌آزمون به اجرا درآمد و نتایج با استفاده از آزمون تی مستقل تحلیل شد. یافته‌ها: نتایج حاصل از این مطالعه نشان داد گروه آزمایش در مقایسه با گروه کنترل عملکرد بهتری در پس‌آزمونِ اخلاق کاری داشته‌اند ( ۰/۰۵ ≤ P) و اختلاف نمرات پیش‌آزمون و پس‌آزمون در دو گروه آزمون و کنترل از نظر آماری معنی‌دار بوده است( ۰/۰۵ ≤ P). نتیجه گیری: می‌توان ادعا کرد سازمان‌ها با اهمیت دادن به تقویت هوش هیجانی کارکنان خود، می‌توانند شاهد افزایش اخلاق کاری آن‌ها باشند.fa_IR
dc.format.extent752
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی همدانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن‌سیناfa_IR
dc.relation.ispartofAvicenna Journal of Nursing and Midwifery Careen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.30699/sjhnmf.26.6.349
dc.subjectاخلاق کاریfa_IR
dc.subjectآموزش هوش هیجانیfa_IR
dc.subjectپرستارانfa_IR
dc.subjectپرستاریfa_IR
dc.titleبررسی اثر‌بخشی آموزش هوش هیجانی بر اخلاق کاری پرستاران بیمارستان امام رضا(ع) شهرستان کبودرآهنگfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentمددکار اجتماعی، بیمارستان امام خمینی شهرستان بروجرد، بروجرد، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه خلیج فارس بوشهرfa_IR
dc.citation.volume26
dc.citation.issue6
dc.citation.spage349
dc.citation.epage356


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد