| dc.contributor.author | نوری, لیلا | fa_IR |
| dc.contributor.author | دهقانی, یوسف | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-22T03:38:13Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-12T03:38:13Z | |
| dc.date.available | 1399-08-22T03:38:13Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-12T03:38:13Z | |
| dc.date.issued | 2019-02-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1397-11-12 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | نوری, لیلا, دهقانی, یوسف. (1397). بررسی اثربخشی آموزش هوش هیجانی بر اخلاق کاری پرستاران بیمارستان امام رضا(ع) شهرستان کبودرآهنگ. مجله مراقبت پرستاری و مامایی ابنسینا, 26(6), 349-356. doi: 10.30699/sjhnmf.26.6.349 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2676-5748 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.30699/sjhnmf.26.6.349 | |
| dc.identifier.uri | http://nmj.umsha.ac.ir/article-1-1855-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/517902 | |
| dc.description.abstract | مقدمه: یکی از عوامل مهم هنگام جذب کارکنان و ارتقای شغلی افراد در سازمان، هوش آنها است. رعایت اخلاق حرفهای کارکنـان، بهبـود جایگـاه سازمان را در حوزه کسب و کار به دنبال دارد. شناخت ارتباط میان ویژگیهای شخصیتی افراد و رعایت اصول و موازین اخلاقـی در محـیط کـار، در بهرهوری و اثربخشی سازمان مؤثر است؛ بنابراین هدف از انجام این پژوهش بررسی اثربخشی آموزش هوش هیجانی بر اخلاق کاری پرستاران است.
روشکار: این پژوهش از نوع نیمهتجربی است و جامعه پژوهش کلیه پرستاران شاغل بیمارستان امام رضا(ع) کبودرآهنگ بودهاند. حجم نمونه شامل ۳۰ نفر از پرستاران بیمارستان است که بهطور تصادفی در دو گروه آزمون و کنترل قرار گرفتهاند. ابتدا با آزمون اخلاق کاری، مرحله پیشآزمون برای هر دو گروه آزمایش و کنترل اجرا شد. سپس برای گروه آزمایش برنامه مداخلهای آموزش هوش هیجانی به مدت ۱۰ جلسه (هفتهای یک بار به مدت ۲ ساعت) برگزار شد. در انتها برای هر دو گروه آزمایش و کنترل مرحله پسآزمون به اجرا درآمد و نتایج با استفاده از آزمون تی مستقل تحلیل شد.
یافتهها: نتایج حاصل از این مطالعه نشان داد گروه آزمایش در مقایسه با گروه کنترل عملکرد بهتری در پسآزمونِ اخلاق کاری داشتهاند ( ۰/۰۵ ≤ P) و اختلاف نمرات پیشآزمون و پسآزمون در دو گروه آزمون و کنترل از نظر آماری معنیدار بوده است( ۰/۰۵ ≤ P).
نتیجه گیری: میتوان ادعا کرد سازمانها با اهمیت دادن به تقویت هوش هیجانی کارکنان خود، میتوانند شاهد افزایش اخلاق کاری آنها باشند. | fa_IR |
| dc.format.extent | 752 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علوم پزشکی همدان | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مجله مراقبت پرستاری و مامایی ابنسینا | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Avicenna Journal of Nursing and Midwifery Care | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.30699/sjhnmf.26.6.349 | |
| dc.subject | اخلاق کاری | fa_IR |
| dc.subject | آموزش هوش هیجانی | fa_IR |
| dc.subject | پرستاران | fa_IR |
| dc.subject | پرستاری | fa_IR |
| dc.title | بررسی اثربخشی آموزش هوش هیجانی بر اخلاق کاری پرستاران بیمارستان امام رضا(ع) شهرستان کبودرآهنگ | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهشي | fa_IR |
| dc.contributor.department | مددکار اجتماعی، بیمارستان امام خمینی شهرستان بروجرد، بروجرد، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه خلیج فارس بوشهر | fa_IR |
| dc.citation.volume | 26 | |
| dc.citation.issue | 6 | |
| dc.citation.spage | 349 | |
| dc.citation.epage | 356 | |