نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorچراغی, فاطمهfa_IR
dc.contributor.authorسان احمدی, آمنهfa_IR
dc.contributor.authorسلطانیان, علیرضاfa_IR
dc.contributor.authorصادقی, امیرfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T03:38:10Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T03:38:11Z
dc.date.available1399-08-22T03:38:10Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T03:38:11Z
dc.date.issued2016-10-01en_US
dc.date.issued1395-07-10fa_IR
dc.identifier.citationچراغی, فاطمه, سان احمدی, آمنه, سلطانیان, علیرضا, صادقی, امیر. (1395). بررسی مهارت های ارتباطی پرستاران با مادران و کودکان بستری حین انجام مراقبت های پرستاری در بخش های کودکان. مجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن‌سینا, 24(3), 193-200. doi: 10.21859/nmj-24037fa_IR
dc.identifier.issn2676-5748
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.21859/nmj-24037
dc.identifier.urihttp://nmj.umsha.ac.ir/article-1-1525-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/517900
dc.description.abstractچکیده: مقدمه و هدف: نحوه ارتباط پرستاران با کودک و خانواده، میتواند در تنش ناشی از بستری شدن کودکان موثر باشد. هدف این مطالعه تعیین مهارتهای ارتباطی پرستاران با مادران و کودکان بستری حین انجام مراقبتهای پرستاری در بخشهای کودکان مرکز آموزشی درمانی بعثت همدان بود. روش کار: در این مطالعه توصیفی – تحلیلی، 22 پرستار کودکان به روش سرشماری انتخاب و سپس به روش نمونه گیری تصادفی ساده 330 مهارت ارتباطی با کودکان بستری و 330 مهارت ارتباطی با مادران آنان در حین مراقبتهای پرستاری مورد مشاهده قرار گرفت. به منظور گردآوری داده ها، از چک لیست محقق ساخته مهارتهای ارتباطی پرستار با مادر و کودک استفاده شد. داده ها با نرم افزار spss نسخه 16، آمار توصیفی و مدل رگرسیون چندگانه خطی تحلیل شدند. یافته ها: 1/76درصد مهارتهای ارتباطی پرستاران با مادران (با میانگین 5/54 و انحراف معیار 3/13) و 2/78 درصد آن با کودکان (با میانگین 4/47 و انحراف معیار 2/12) نسبتا مطلوب بود. معادله رگرسیون چندگانه خطی نشان داد که از بین متغیرهای دموگرافیک پرستاران، فقط تعداد فرزندان پرستاران متاهل بر مهارتهای ارتباطی آنان با مادران ارتباط آماری داشت (01/0p<). همچنین نوع شیفت (01/0 p<) و تعداد فرزندان پرستاران متاهل (01/0 p<) بر مهارتهای ارتباطی آنان با کودکان ارتباط آماری داشت. نتیجه نهایی: با اینکه مهارتهای ارتباطی پرستاران با مادران و کودکان بستری نسبتاً مطلوب بود، به منظور ارتقاء کیفیت مراقبت ها، توجه به مهارتهای پرستاری امری ضروری است، پیشنهاد می شود که دوره های آموزش ضمن خدمت در این زمینه برگزار گردد.fa_IR
dc.format.extent223
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی همدانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن‌سیناfa_IR
dc.relation.ispartofAvicenna Journal of Nursing and Midwifery Careen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.21859/nmj-24037
dc.subjectمهارتهای ارتباطیfa_IR
dc.subjectپرستارانfa_IR
dc.subjectمادرانfa_IR
dc.subjectکودکان بستریfa_IR
dc.subjectپرستاریfa_IR
dc.titleبررسی مهارت های ارتباطی پرستاران با مادران و کودکان بستری حین انجام مراقبت های پرستاری در بخش های کودکانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده علوم پزشکی همدانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده علوم پزشکی همدانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده علوم پزشکی همدانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده علوم پزشکی همدانfa_IR
dc.citation.volume24
dc.citation.issue3
dc.citation.spage193
dc.citation.epage200


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد