ساختار بازار داخلی و عملکرد صادراتی بنگاههای صنعتی ایران
(ندگان)پدیدآور
مهربانی, وحیدطیب نیا, علینوع مدرک
Textپژوهشي
زبان مدرک
فارسیچکیده
اهمیت ویژه صادرات در فرایند صنعتی شدن که در سه دهه اخیر بر آن تأکید شده است موجب شد تا مطالعه پیشرو از منظری خاص به آن بپردازد که عبارت است از اثر ساختار بازار بر عملکرد صادراتی صنایع ایران. در این مطالعه که در سطح صنعت انجام شده از تعداد بنگاههای رقیب موجود در صنایع بهعنوان معیاری برای رقابت استفاده شده است. شواهد بهدست آمده از کارگاههای صنعتی دارای 10 نفرکارکن و بیشتر حکایت از این دارد که رقابت اثر مثبت و معناداری بر صادرات دارد، بنابراین سیاستهای ضدانحصار به رشد صادرات و صنعتی شدن اقتصاد از این جنبه خاص کمک خواهد میکند.
کلید واژگان
ساختار بازاررقابت
صنعت
صادرات
تخصصي
شماره نشریه
68تاریخ نشر
2014-01-011392-10-11
ناشر
وزارت امور اقتصادی و داراییسازمان پدید آورنده
دانشگاه تهراندانشگاه تهران
شاپا
1027-902410




