افزایش بهره وری خدمات بانکی با اولویت بندی مشتریان با استفاده از تکنیک های کمّی
(ندگان)پدیدآور
اصغری زاده, عزت اللهامین, فرشتهنوع مدرک
Textپژوهشي
زبان مدرک
فارسیچکیده
امروزه بهره وری یک اولویت ملی برای تمام کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته است و به عنوان یک رویکرد مدیریتی به تدریج جای خود را در کشور ما باز می کند. رشد اقتصادی و بهبود سطح زندگی مردم جز با مدیریت بهینه منابع کمیاب و کسب حداکثر ارزش افزوده از به کارگیری آنها امکان پذیر نخواهد بود. اقتصاد، علم منابع کمیاب است و مدیریت، علم تصمیم گیری در مورد آن. منابع کمیاب موجب ایجاد ارزش افزوده در سازمان می شود، از این رو مدیریت این منابع، برای افزایش بهره وری از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مقاله ضمن بیان مفاهیم بهره وری و بازاریابی رابطه مند، مدلهای مفهومی اولویت بندی مشتریان بانکها، مدل هرم مشتریان و مدل تعدیل یافته گروه مشاوران بوستون (BCGC) برای مشتریان تشریح شده و سپس اولویت بندی مشتریان بانک برای ارائه بهره ور خدمات، از طریق مدلهای MADM تشریح می شود.
کلید واژگان
بهره وریبازاریابی رابطه مند
مشتری مداری
خدمات بانکی
هرم مشتری
اولویت بندی
فرایند تحلیل سلسله مراتبی (AHP
MADM
عمومى
شماره نشریه
36تاریخ نشر
2006-01-011384-10-11
ناشر
وزارت امور اقتصادی و داراییشاپا
1027-902410




