دوره 35, شماره 4

 

ارسال های اخیر

  • بررسی میزان انطباق کتاب درسی ریاضی پایه نهم با مسائل دنیای واقعی 

    ابراهیمی علویجه, محمد؛ ابراهیمی علویجه, محمد؛ یافتیان, نرگس؛ یافتیان, نرگس (وزارت آموزش و پرورش, 2020-03-01)
    آموزش از دیرباز و در همه جوامع از مقولات و درگیریهای عمده بوده است، اما در دوره‌های زمانی و جوامع گوناگون هدف از آموزش می‌تواند متفاوت باشد. امروزه و به‌­ویژه در ایران هدف از آموزش، تربیت نسلی است که از عهده حل مشکلات و ...

  • اصول مرتبط با حقوق ‌اساسی دانش‌آموز در نظام حقوقی ایران 

    احمدی فر, رسول؛ احمدی فر, رسول؛ نوری, علی؛ نوری, علی (وزارت آموزش و پرورش, 2020-03-01)
    هدف اصلی پژوهش حاضر استخراج حقوق اساسی دانش‌آموز در نظام حقوقی ایران است تا با اتکای به آن، وظایف، تعهدات و مسئولیتهای معلمان، مسئولان مدرسه و سایر افراد دست اندرکار تربیت دانش‌آموزان شناسایی و معرفی شوند. پژوهش حاضر ...

  • معضل دولت سازی و سیاست گذاری آموزش و پرورش  در ایرانِ پس از انقلاب 

    حیدری, علی‌رضا؛ حیدری, علی‌رضا (وزارت آموزش و پرورش, 2020-03-01)
    سیاست­‌گذاری در آموزش و پرورش از حیاتی‌­ترین حوزه­‌های سیاست­‌گذاری عمومی دولتها شمرده می‌­شود. در جوامع دانش­-محور امروزی، آموزش باکیفیت و برابر از حقوق بنیادین شهروندان و از جمله وظایف اساسی دولت­ مدرن است. دولتها سعی ...

  • تأثیر برنامه آموزشی بازی- محورِ روپا بر رشد مهارتهای حرکتی کودکان 3 تا 6 سال 

    کردی, حسن؛ کردی, حسن؛ ذوقی گنج علی‌خانی, فهمیه؛ ذوقی گنج علی‌خانی, فهمیه (وزارت آموزش و پرورش, 2020-03-01)
    کودکان در دوره 3 تا 6 سالگی در دوره رشد طلایی حرکتی قرار دارند. هدف این مطالعه تدوین یک برنامه آموزشی بازی- محور و تعیین اثربخشی این روش به منزلۀ یک مدل بومی روی توسعه مهارتهای حرکتی پایه کودکان 3 تا 6 ساله است. نمونه مورد ...

  • نظریه یادگیری تحولی: امکانی برای توسعه حرفه‌ای معلمان 

    بزرگ, حمیده؛ بزرگ, حمیده؛ مهرمحمدی, محمود؛ مهرمحمدی, محمود؛ طلایی, ابراهیم؛ طلایی, ابراهیم؛ موسی پور, نعمت الله؛ موسی پور, نعمت الله (وزارت آموزش و پرورش, 2020-03-01)
    هدف پژوهش حاضر جستجوی فرایندی برای هدایت توسعه حرفه‌­ای معلمان با بهره‌­گیری از نظریه یادگیری تحولی است. این پژوهش در یکی از مدارس ابتدایی پسرانه منطقه یک تهران، به روش کیفی و با  13 معلم مشارکت­‌کننده در فرایند پژوهش انجام ...