دوره 35, شماره 4
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
بررسی میزان انطباق کتاب درسی ریاضی پایه نهم با مسائل دنیای واقعی
(وزارت آموزش و پرورش, 2020-03-01)آموزش از دیرباز و در همه جوامع از مقولات و درگیریهای عمده بوده است، اما در دورههای زمانی و جوامع گوناگون هدف از آموزش میتواند متفاوت باشد. امروزه و بهویژه در ایران هدف از آموزش، تربیت نسلی است که از عهده حل مشکلات و ...
-
اصول مرتبط با حقوق اساسی دانشآموز در نظام حقوقی ایران
(وزارت آموزش و پرورش, 2020-03-01)هدف اصلی پژوهش حاضر استخراج حقوق اساسی دانشآموز در نظام حقوقی ایران است تا با اتکای به آن، وظایف، تعهدات و مسئولیتهای معلمان، مسئولان مدرسه و سایر افراد دست اندرکار تربیت دانشآموزان شناسایی و معرفی شوند. پژوهش حاضر ...
-
معضل دولت سازی و سیاست گذاری آموزش و پرورش در ایرانِ پس از انقلاب
(وزارت آموزش و پرورش, 2020-03-01)سیاستگذاری در آموزش و پرورش از حیاتیترین حوزههای سیاستگذاری عمومی دولتها شمرده میشود. در جوامع دانش-محور امروزی، آموزش باکیفیت و برابر از حقوق بنیادین شهروندان و از جمله وظایف اساسی دولت مدرن است. دولتها سعی ...
-
تأثیر برنامه آموزشی بازی- محورِ روپا بر رشد مهارتهای حرکتی کودکان 3 تا 6 سال
(وزارت آموزش و پرورش, 2020-03-01)کودکان در دوره 3 تا 6 سالگی در دوره رشد طلایی حرکتی قرار دارند. هدف این مطالعه تدوین یک برنامه آموزشی بازی- محور و تعیین اثربخشی این روش به منزلۀ یک مدل بومی روی توسعه مهارتهای حرکتی پایه کودکان 3 تا 6 ساله است. نمونه مورد ...
-
نظریه یادگیری تحولی: امکانی برای توسعه حرفهای معلمان
(وزارت آموزش و پرورش, 2020-03-01)هدف پژوهش حاضر جستجوی فرایندی برای هدایت توسعه حرفهای معلمان با بهرهگیری از نظریه یادگیری تحولی است. این پژوهش در یکی از مدارس ابتدایی پسرانه منطقه یک تهران، به روش کیفی و با 13 معلم مشارکتکننده در فرایند پژوهش انجام ...



