دوره 30, شماره 2
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
بررسی میزان حضور واژگان کاربردی و پایه در کتاب درسی قرآن سال اول دبستان
(وزارت آموزش و پرورش, 2014-09-01)از جمله مواردی که در تالیف یک کتاب باید مورد نظر نویسنده آن قرار گیرد، به کارگیری واژگان مناسب با توانایی ذهنی مخاطبانش است، زیرا در صورت کاربرد کلمات مناسب، ارتباطی بهتر و موثرتر میتوان با مخاطب برقرار کرد. این نکته باید ...
-
ارزشیابی برنامه اجرا شده و کسب شده دروس تربیتی دوره های دوساله تربیت معلم
(وزارت آموزش و پرورش, 2014-09-01)هدف این پژوهش ارزشیابی برنامه درسی اجرا شده و کسب شده دروس تربیتی دوره های دوساله تربیت معلم بوده و روش پژوهش توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش شامل مدیران، معاونان آموزشی، مدرسان دروس تربیتی و دانشجو -معلمان نیم ...
-
ویژگیهای عمومی و حرفه ای مدیران مدارس متوسطه ایران
(وزارت آموزش و پرورش, 2014-09-01)هدف مقاله حاضر، شناسایی، دستهبندی و توصیف ویژگیهایعمومی و حرفهای مدیران آموزشی و نیز تعیین میزان تطابق ویژگیهای مدیران با قوانین مصوب شورای عالی آموزش و پرورش است. روش پژوهش با توجه به ماهیت موضوع آن از نوع توصیفی- ...
-
بررسی مقایسهای ارزشیابی کیفی- توصیفی با نظام حقوق کودک در ایران
(وزارت آموزش و پرورش, 2014-09-01)مدرسه از نهادهای ارزشمند جوامع به شمار می آید که با زمینه سازی برای رشد نوباوگان، نوجوانان و جوانان مقدمات تعالی و پیشرفت جامعه را فراهم میسازد. به همین سبب جایگاه مدرسه و به طور کلی نظام تربیت رسمی و عمومی و سازوکارهای ...
-
بررسی اثربخشی طرح غنیسازی تجارب یادگیری در دروس ریاضیات و علوم تجربی پایه اول راهنمایی
(وزارت آموزش و پرورش, 2014-09-01)برای انجام این پژوهش، اطلاعات مورد نیاز با بهکارگیری ابزارهای گوناگون گردآوری شد. تعداد 100 مدیر مدرسه و 239 معلم، به پرسشنامههای محقق ساخته پاسخ دادند. 432 دانشآموز مشمول طرح و 385 دانشآموز غیرمشمول در آزمون پیشرفت ...



