دوره 30, شماره 3

 

ارسال های اخیر

  • رابطۀ مدیریت کلاس معلمان با خودکارآمدی دانش­آموزان مقطع ابتدایی 

    خدری­ خان­ آبادی, عبدالرضا؛ خدری­ خان­ آبادی, عبدالرضا؛ پورشافعی, هادی؛ پورشافعی, هادی (وزارت آموزش و پرورش, 2014-11-01)
    معلم، محور اصلی نظام اجتماعی کلاس درس است که  با برقراری ارتباط با دانش­آموزان می­تواند در تحول روانی و اجتماعی آنان نقش مؤثر ایفا کند. یکی از ابعاد این تحول، خودکارآمدی دانش­آموزان است که با برقراری این رابطه شکل می­گیرد. ...

  • مقایسه تأثیر یادگیری مشارکتی، رقابتی و انفرادی بر عوامل منتخب آمادگی جسمانی دانش‌آموزان 

    شمس, امیر؛ شمس, امیر؛ عبدلی, بهروز؛ عبدلی, بهروز؛ شمسی پور دهکردی, پروانه؛ شمسی پور دهکردی, پروانه (وزارت آموزش و پرورش, 2014-11-01)
    هدف از انجام پژوهش حاضر مقایسه تأثیر یادگیری مشارکتی، رقابتی و انفرادی بر عوامل منتخب آمادگی جسمانی دانش‌آموزان بوده است. بدین منظور 120 دانش‌آموز پسر پایه اول راهنمایی با میانگین سنی 3/0±12 سال از منطقه یک شهر تهران به ...

  • راهبردهای یادگیری خود- تنظیمی و تأثیر آموزش آن در حل مسائل ریاضی دانش‌آموزان متوسطه 

    شالچی, بهزاد؛ شالچی, بهزاد؛ رضاپور, یوسف؛ رضاپور, یوسف؛ باباپور, جلیل؛ باباپور, جلیل؛ اصل محمد علیزاد سردرودی, محمد؛ اصل محمد علیزاد سردرودی, محمد؛ عبدالهی, فرهاد؛ عبدالهی, فرهاد (وزارت آموزش و پرورش, 2014-11-01)
    پژوهش حاضر با هدف بررسی مقایسه ای راهبردهای یادگیری خود-تنظیمی و تأثیر آموزش آن بر حل مسائل ریاضی دانش آموزان مقطع متوسطه استان آذربایجان شرقی انجام شده است. علاوه براهمیت موضوعی درس ریاضی، ضعف اساسی دانش آموزان در این درس ...

  • تعامل معلم- دانش­آموز در کلاس درس مدارس موفق و ناموفق: مطالعه موردی از مدارس ابتدایی شرکت­کننده در آزمون پرلز 2006 و تیمز 2007 

    اقدسی, سمانه؛ اقدسی, سمانه؛ کیامنش, علیرضا؛ کیامنش, علیرضا؛ مهدوی­هزاوه, منصوره؛ مهدوی­هزاوه, منصوره؛ صفرخانی, مریم؛ صفرخانی, مریم (وزارت آموزش و پرورش, 2014-11-01)
    در این مقاله تعامل معلم-دانش­آموز در شرایط طبیعی کلاس درس از دو بعد کنشهای روان­شناسانه و اخلاقی با تأکید بر رویکرد کیفی مورد توجه قرار گرفته است. چهار مدرسه موفق و یک مدرسه ناموفق در آزمون تیمز 2007 و پرلز 2006 (با توجه ...

  • بررسی وضعیت برنامه ریزی درسی در سیستم آموزش و پرورش ابتدایی ایران 

    شریفی, علیرضا؛ شریفی, علیرضا (وزارت آموزش و پرورش, 2014-11-01)
    هدف از انجام پژوهش حاضر، بررسی وضعیت برنامه ریزی درسی در نظام آموزش ابتدایی ایران بود. نوع پژوهش، توصیفی- پیمایشی و جامعه پژوهش شامل استادان مجرب برنامه­ریزی درسی با تمرکز برحوزه آموزش و پرورش ابتدایی ایران بوده است. چون ...

  • آموزش و پرورش، بهره‌برداری از منابع نفتی و توسعه پایدار 

    انصاری, عبدالله؛ انصاری, عبدالله (وزارت آموزش و پرورش, 2014-11-01)
    مقاله حاضر به بررسی جایگاه آموزش و پرورش در چارچوب مفهومی ویژه‌ای از توسعه اقتصادی می‌پردازد که در آن آزادیها به صورت پیوسته گسترش می‌یابند. روش مطالعه از نوع توصیفی و کتابخانه‌ای است که با بررسی اسناد و مدارک انجام گرفته ...