دوره 30, شماره 3
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
رابطۀ مدیریت کلاس معلمان با خودکارآمدی دانشآموزان مقطع ابتدایی
(وزارت آموزش و پرورش, 2014-11-01)معلم، محور اصلی نظام اجتماعی کلاس درس است که با برقراری ارتباط با دانشآموزان میتواند در تحول روانی و اجتماعی آنان نقش مؤثر ایفا کند. یکی از ابعاد این تحول، خودکارآمدی دانشآموزان است که با برقراری این رابطه شکل میگیرد. ...
-
مقایسه تأثیر یادگیری مشارکتی، رقابتی و انفرادی بر عوامل منتخب آمادگی جسمانی دانشآموزان
(وزارت آموزش و پرورش, 2014-11-01)هدف از انجام پژوهش حاضر مقایسه تأثیر یادگیری مشارکتی، رقابتی و انفرادی بر عوامل منتخب آمادگی جسمانی دانشآموزان بوده است. بدین منظور 120 دانشآموز پسر پایه اول راهنمایی با میانگین سنی 3/0±12 سال از منطقه یک شهر تهران به ...
-
راهبردهای یادگیری خود- تنظیمی و تأثیر آموزش آن در حل مسائل ریاضی دانشآموزان متوسطه
(وزارت آموزش و پرورش, 2014-11-01)پژوهش حاضر با هدف بررسی مقایسه ای راهبردهای یادگیری خود-تنظیمی و تأثیر آموزش آن بر حل مسائل ریاضی دانش آموزان مقطع متوسطه استان آذربایجان شرقی انجام شده است. علاوه براهمیت موضوعی درس ریاضی، ضعف اساسی دانش آموزان در این درس ...
-
تعامل معلم- دانشآموز در کلاس درس مدارس موفق و ناموفق: مطالعه موردی از مدارس ابتدایی شرکتکننده در آزمون پرلز 2006 و تیمز 2007
(وزارت آموزش و پرورش, 2014-11-01)در این مقاله تعامل معلم-دانشآموز در شرایط طبیعی کلاس درس از دو بعد کنشهای روانشناسانه و اخلاقی با تأکید بر رویکرد کیفی مورد توجه قرار گرفته است. چهار مدرسه موفق و یک مدرسه ناموفق در آزمون تیمز 2007 و پرلز 2006 (با توجه ...
-
بررسی وضعیت برنامه ریزی درسی در سیستم آموزش و پرورش ابتدایی ایران
(وزارت آموزش و پرورش, 2014-11-01)هدف از انجام پژوهش حاضر، بررسی وضعیت برنامه ریزی درسی در نظام آموزش ابتدایی ایران بود. نوع پژوهش، توصیفی- پیمایشی و جامعه پژوهش شامل استادان مجرب برنامهریزی درسی با تمرکز برحوزه آموزش و پرورش ابتدایی ایران بوده است. چون ...
-
آموزش و پرورش، بهرهبرداری از منابع نفتی و توسعه پایدار
(وزارت آموزش و پرورش, 2014-11-01)مقاله حاضر به بررسی جایگاه آموزش و پرورش در چارچوب مفهومی ویژهای از توسعه اقتصادی میپردازد که در آن آزادیها به صورت پیوسته گسترش مییابند. روش مطالعه از نوع توصیفی و کتابخانهای است که با بررسی اسناد و مدارک انجام گرفته ...



