دوره 32, شماره 3
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
تدوین معیارهای استاندارد مدارس سبز در ایران
(وزارت آموزش و پرورش, 2016-12-01)بسیاری از تهدیدهای محیط زیستی، تخریب منابع و آلودهسازی محیط نتیجه فعالیتهای انسانی است؛ ازاینرو آموزش محیط زیست به دانشآموزان از مؤثرترین شاخصها در افزایش و ارتقای آگاهی های جامعه قلمداد میشود. امروزه تدوین معیارهای ...
-
هوشمندسازی مدرسه در ایران از سیاستگذاری تا عمل:مطالعه موردی چندگانه
(وزارت آموزش و پرورش, 2016-12-01)هدف اصلی این تحقیق بررسی ماهیت و چگونگی عملیاتی شدن یکی از سیاست های اخیر وزارت آموزش و پرورش با نام هوشمندسازی مدارس است. به این منظور با روش مطالعه موردی که به واکاوی عمیق یک پدیده در یک یا چند مورد می پردازد، چهار ...
-
تبیین وتحلیل زمینه های سازواری و همگرایی مؤلفه های تفکر انتقادی با تربیت دینی
(وزارت آموزش و پرورش, 2016-12-01)دیدگاه های یک تربیت دینی را در تضاد با عقلانی توان دیشه ورزی میبینند، منشأ بسیاری از شبهات و پرسشهایی اند که در این زمینه مطرح شده اند. برهمین اساس امروزه عناوینی چون القای تفکر عقلانی،تفکرانتقادی و خلاقیت از موضوعات مهم ...
-
توصیف و تحلیل نظرات معلمان زن دوره دوم متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران از نقش های تربیتی خود و میزان هم پوشانی آن با انتظارات برنامه درسی ملی
(وزارت آموزش و پرورش, 2016-12-01)هدف این پژوهش، توصیف و تحلیل نظرات معلمان از آگاهی های مرتبط با نقشهای تربیتی خود و میزان همپوشانی آن با انتظارات برنامه درسی ملی بوده است. با بهره گیری از روش های پدیدارشناختی و زمینهیابی از نوع توصیفی تحلیلی، نخست ...
-
فرآیند تربیت معلم ابتدایی در تراز جمهوری اسلامی ایران: فرصتها و تهدیدها
(وزارت آموزش و پرورش, 2016-12-01)نظام آموزش و پرورش کشورمان نخستین گام های تحول بنیادین را در "دوره ابتدایی" و"تربیت معلم" برداشته است و لیکن تربیت معلم در جمهوری اسلامی ایران فاقد الگویی برای تربیت کردن معلمان دوره ابتدایی در تراز آن است. هدف اصلی مقاله ...



