دوره 32, شماره 3

 

ارسال های اخیر

  • تدوین معیارهای استاندارد مدارس سبز در ایران 

    میبودی, حسین؛ میبودی, حسین؛ لاهیجانیان, اکرم الملوک؛ لاهیجانیان, اکرم الملوک؛ شبیری, محمد؛ شبیری, محمد؛ جوزی, علی؛ جوزی, علی؛ عزیزی نژاد, رضا؛ عزیزی نژاد, رضا (وزارت آموزش و پرورش, 2016-12-01)
    بسیاری از تهدیدهای محیط زیستی، تخریب منابع و آلوده‌سازی محیط نتیجه فعالیتهای انسانی است؛ ازاین‌رو آموزش محیط زیست به دانش‌آموزان از مؤثرترین شاخصها در افزایش و ارتقای آگاهی های جامعه قلمداد می‌شود. امروزه تدوین معیارهای ...

  • هوشمندسازی مدرسه در ایران از سیاستگذاری تا عمل:مطالعه موردی چندگانه 

    طلایی, ابراهیم؛ طلایی, ابراهیم؛ انصاری, نسرین؛ انصاری, نسرین؛ پهلوان, مکرمه؛ پهلوان, مکرمه؛ ابوطالبی, زهرا؛ ابوطالبی, زهرا (وزارت آموزش و پرورش, 2016-12-01)
    هدف اصلی این تحقیق بررسی ماهیت و چگونگی عملیاتی شدن یکی از سیاست های اخیر وزارت آموزش‌ و‌ پرورش با نام هوشمندسازی مدارس است. به این منظور با روش مطالعه موردی که به واکاوی عمیق یک پدیده در یک یا چند مورد می پردازد، چهار ...

  • تبیین وتحلیل زمینه­ های سازواری و همگرایی مؤلفه­ های تفکر انتقادی با تربیت دینی 

    همایون فرد, آنیتا؛ همایون فرد, آنیتا؛ سجادی, سید مهدی؛ سجادی, سید مهدی (وزارت آموزش و پرورش, 2016-12-01)
    دیدگاه های یک تربیت دینی را در تضاد با عقلانی توان دیشه ورزی می­بینند، منشأ بسیاری از شبهات و پرسشهایی اند که در این زمینه مطرح شده اند. برهمین اساس امروزه عناوینی چون القای تفکر عقلانی،تفکرانتقادی و خلاقیت از موضوعات مهم ...

  • توصیف و تحلیل نظرات معلمان زن دوره دوم متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران از نقش های تربیتی خود و میزان هم پوشانی آن با انتظارات برنامه درسی ملی 

    ضیایی مهر, علی؛ ضیایی مهر, علی؛ حلاجی, محسن؛ حلاجی, محسن (وزارت آموزش و پرورش, 2016-12-01)
    هدف این پژوهش، توصیف و تحلیل نظرات معلمان از آگاهی های مرتبط با نقشهای تربیتی خود و میزان همپوشانی آن با انتظارات برنامه درسی ملی بوده است. با بهره­ گیری از روش های پدیدارشناختی و زمینه‌یابی از نوع توصیفی­ تحلیلی، نخست ...

  • فرآیند تربیت معلم ابتدایی در تراز جمهوری اسلامی ایران: فرصتها و تهدیدها 

    سمیعی نژاد, بیژن؛ سمیعی نژاد, بیژن؛ علی­ عسگری, مجید؛ علی­ عسگری, مجید؛ موسی­ پور, نعمت‌الله؛ موسی­ پور, نعمت‌الله؛ حاجی حسین­ نژاد, غلامرضا؛ حاجی حسین­ نژاد, غلامرضا (وزارت آموزش و پرورش, 2016-12-01)
    نظام آموزش و پرورش کشورمان نخستین گام های تحول بنیادین را در "دوره ابتدایی" و"تربیت معلم" برداشته است و لیکن تربیت معلم در جمهوری اسلامی ایران فاقد الگویی برای تربیت کردن معلمان دوره ابتدایی در تراز آن است. هدف اصلی مقاله ...