دوره 33, شماره 1

 

ارسال های اخیر

  • بررسی تأثیر رویکردهای آموزشی بر مهارتهای اجتماعی کودکان پیش­ دبستانی 

    محمدی, نعیما؛ محمدی, نعیما؛ مستری, مهناز؛ مستری, مهناز (وزارت آموزش و پرورش, 2017-06-01)
    هدف پژوهش حاضر1بررسی عملکرد رویکردهای آموزشی در تقویت مهارتهای اجتماعی فراگیران و پاسخ دادن به این پرسش است که هر یک از این رویکردها چه تأثیری بر تقویت مهارتهای عاطفی- اجتماعی کودکان می­گذارد. برای این منظور پنجخرده مقیاس ...

  • بررسی موانع تحصیل دختران روستایی (پژوهشی کیفی) 

    فرضی‌زاده, زهرا؛ فرضی‌زاده, زهرا؛ طالب, مهدی؛ طالب, مهدی؛ متوسلی, محمود؛ متوسلی, محمود (وزارت آموزش و پرورش, 2017-06-01)
    آموزش به منزلۀ اقدامی مهم در فرآیند توانمندسازی، حق طبیعی انسانها به شمار می‌رود و نقشی مهم در تعالی آنها دارد. یکی از مسائل مشهود در برخی نواحی روستایی کشور، عدم تحصیل یا ترک تحصیل دختران روستایی در سالهای نخست تحصیل است. ...

  • کاوشگری در مورد مراحل و روند تدوین سند برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران 

    سلسبیلی, نادر؛ سلسبیلی, نادر (وزارت آموزش و پرورش, 2017-06-01)
    پژوهش حاضر با هدف شناسایی مراحل و روند تدوین برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی براساس دانش نظری موجود در حوزه طراحی و تدوین برنامه درسی و بررسی نحوه انجام آسیب شناسی و نیازسنجی‌های لازم در تدوین برنامه درسی ملی، انجام گرفته ...

  • عملکرد تربیت هنری بر مبنای عناصر برنامه درسی در درس علوم تجربی پایه ششم ابتدایی در سال تحصیلی 94-93 شهر تهران 

    انتظامی, مهسا؛ انتظامی, مهسا؛ سیف نراقی, مریم؛ سیف نراقی, مریم؛ نادری, عزت اله؛ نادری, عزت اله (وزارت آموزش و پرورش, 2017-06-01)
    در این تحقیق به بررسی عملکرد تربیت هنری در درس علوم تجربی بر مبنای عناصر برنامه درسی در پایه ششم پرداخته شده است.تربیت هنری و مؤلفه­رهای آن در آموزش با توجه به نظر کارشناسان و متخصصان حوزه آموزش و اساتید دانشگاه، از سند ...

  • تدوین و اعتباریابی الگوی بومی منزلت معلمان در نظام آموزش و پرورش ایران - رویکرد ترکیبی 

    محمدی, مهدی؛ محمدی, مهدی؛ سلیمی, قاسم؛ سلیمی, قاسم؛ دری, طاهره؛ دری, طاهره (وزارت آموزش و پرورش, 2017-06-01)
    هدف این پژوهش ارائه و تدوین الگوی بومی منزلت معلمان در نظام آموزش و پرورش کشور بود. روش پژوهش ترکیبی اکتشافی دو مرحله ای از نوع ابزارسازی بود. روش پژوهش در مرحله کیفی، مطالعه موردی کیفی و مشارکت کنندگان بالقوه شامل معلمان ...

  • جایگاه نظم خودانگیخته در نظریۀ آزادی فون هایک و بررسی اشارات تربیتی آن 

    موسیوند, محبوبه؛ موسیوند, محبوبه؛ قائدی, یحیی؛ قائدی, یحیی؛ ضرغامی, سعید؛ ضرغامی, سعید؛ محمودنیا, علیرضا؛ محمودنیا, علیرضا (وزارت آموزش و پرورش, 2017-06-01)
    چکیده تا آنجا که ذهن مدون و مکتوب تاریخ اندیشه‌ورزی حکایت می‌کند، بحث ازآزادی و وجوه متفاوت معنایی و کاربردی آن در چارچوب های گوناگون، از مباحث عمده فلسفه بوده‌است. این آرمان بشری به اندازه‌ای در حیات فردی و اجتماعی‌ ...