دوره 33, شماره 1
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
بررسی تأثیر رویکردهای آموزشی بر مهارتهای اجتماعی کودکان پیش دبستانی
(وزارت آموزش و پرورش, 2017-06-01)هدف پژوهش حاضر1بررسی عملکرد رویکردهای آموزشی در تقویت مهارتهای اجتماعی فراگیران و پاسخ دادن به این پرسش است که هر یک از این رویکردها چه تأثیری بر تقویت مهارتهای عاطفی- اجتماعی کودکان میگذارد. برای این منظور پنجخرده مقیاس ...
-
بررسی موانع تحصیل دختران روستایی (پژوهشی کیفی)
(وزارت آموزش و پرورش, 2017-06-01)آموزش به منزلۀ اقدامی مهم در فرآیند توانمندسازی، حق طبیعی انسانها به شمار میرود و نقشی مهم در تعالی آنها دارد. یکی از مسائل مشهود در برخی نواحی روستایی کشور، عدم تحصیل یا ترک تحصیل دختران روستایی در سالهای نخست تحصیل است. ...
-
کاوشگری در مورد مراحل و روند تدوین سند برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران
(وزارت آموزش و پرورش, 2017-06-01)پژوهش حاضر با هدف شناسایی مراحل و روند تدوین برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی براساس دانش نظری موجود در حوزه طراحی و تدوین برنامه درسی و بررسی نحوه انجام آسیب شناسی و نیازسنجیهای لازم در تدوین برنامه درسی ملی، انجام گرفته ...
-
عملکرد تربیت هنری بر مبنای عناصر برنامه درسی در درس علوم تجربی پایه ششم ابتدایی در سال تحصیلی 94-93 شهر تهران
(وزارت آموزش و پرورش, 2017-06-01)در این تحقیق به بررسی عملکرد تربیت هنری در درس علوم تجربی بر مبنای عناصر برنامه درسی در پایه ششم پرداخته شده است.تربیت هنری و مؤلفهرهای آن در آموزش با توجه به نظر کارشناسان و متخصصان حوزه آموزش و اساتید دانشگاه، از سند ...
-
تدوین و اعتباریابی الگوی بومی منزلت معلمان در نظام آموزش و پرورش ایران - رویکرد ترکیبی
(وزارت آموزش و پرورش, 2017-06-01)هدف این پژوهش ارائه و تدوین الگوی بومی منزلت معلمان در نظام آموزش و پرورش کشور بود. روش پژوهش ترکیبی اکتشافی دو مرحله ای از نوع ابزارسازی بود. روش پژوهش در مرحله کیفی، مطالعه موردی کیفی و مشارکت کنندگان بالقوه شامل معلمان ...
-
جایگاه نظم خودانگیخته در نظریۀ آزادی فون هایک و بررسی اشارات تربیتی آن
(وزارت آموزش و پرورش, 2017-06-01)چکیده تا آنجا که ذهن مدون و مکتوب تاریخ اندیشهورزی حکایت میکند، بحث ازآزادی و وجوه متفاوت معنایی و کاربردی آن در چارچوب های گوناگون، از مباحث عمده فلسفه بودهاست. این آرمان بشری به اندازهای در حیات فردی و اجتماعی ...



