نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحمیدی, یداللهfa_IR
dc.contributor.authorطبیبی, سیدجمال الدینfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T00:26:09Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T00:26:09Z
dc.date.available1399-08-22T00:26:09Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T00:26:09Z
dc.date.issued2004-06-01en_US
dc.date.issued1383-03-12fa_IR
dc.identifier.citationحمیدی, یدالله, طبیبی, سیدجمال الدین. (1383). بررسی نتایج اجرای مدیریت کیفیت فراگیر در شبکه های بهداشت و درمان استان همدان 81-1379. مجله پزشكي باليني ابن سينا, 11(1), 37-43.fa_IR
dc.identifier.issn2588-722X
dc.identifier.issn2588-7238
dc.identifier.urihttp://sjh.umsha.ac.ir/article-1-631-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/498532
dc.description.abstractهدف کلی این پژوهش تعیین نحوه کاربرد مدیریت کیفیت فراگیر(Total Quality Management) در نظامهای بهداشت و درمان کشورهای مختلف و طراحی الگوی مناسب و اجرای آن در شبکه های بهداشت و درمان استان همدان بود. مهمترین اهداف اختصاصی این پژوهش شامل ،تحلیل روشها (برنامه های)اجرایی ودستاوردهای TQM در کشورهای مختلف از جمله ایران،طراحی الگوی اولیه TQM برای سیستمهای بهداشتی، اجرای مدل پیشنهادی در 8 شبکه بهداشت و درمان استان همدان،تحلیل نتایج بکارگیری TQM ودر نهایت ارائه راهکارهای مناسب جهت اجرای موفق آن بود.           روش پژوهش از نوع نیمه تجربی بود به صورتیکه پس ازیکسال از اجرای الگوی پیشنهادی در هشت شبکه استان همدان ، نتایج کوتاه مدت ارزیابی شد.           نتایج حاصله نشان از تغییرات مثبت در فرهنگ سازمانی، کار تیمی، فرایند گرایی و رضایت مشتری در جامعه مورد پژوهش داشت، بطوریکه 42.5% موافق تغییرات مثبت فرهنگ سازمان بودند و 45.5% به افزایش اثر بخشی تیمهای بهبود کیفیت اذعان داشتند. از لحاظ جنبه های فنی پروژه های ارتقاء کیفیت، شاخص قابلیت فرایند (Process Capability Ratio) در برخی فرآیندها افزایش قابل توجه داشت به نحوی که  PCRفرآیندهایواکسیناسیون از 0.8 به 1.08 ، صدور کارت تندرستی از 0.82 به 1.71، مراقبت اطفال از 0.5 به 1.3،تحلیل گزارشهای خانه های بهداشت از 0.24 به 1.5 و تحویل قرص LD,HD از 0.41 به 1.48 ارتقاء یافت. مهمترین عوامل پیش برنده در اجرای برنامه های TQM حمایت و تعهد مدیریت (87%)، آموزشهای مستمر (85%)، برنامه ریزی استراتژیک (73%) و مشارکت کارکنان (65%) بود.           با توجه به نتایج بدست آمده، اجرای TQM در شبکه های بهداشت درمان استان همدان نه تنها به ارتقاء کیفیت فرآیندهای کلیدی منجرگشته بلکه تحولات مثبت فرهنگی نیز بهمراه داشته است .fa_IR
dc.format.extent234
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی همدانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله پزشكي باليني ابن سيناfa_IR
dc.relation.ispartofAvicenna Journal of Clinical Medicineen_US
dc.subjectبرنامه ریزی استراتژیکfa_IR
dc.subjectرضایت مشتریfa_IR
dc.subjectشبکه بهداشت و درمانfa_IR
dc.subjectمدیریت کیفیت فراگیرfa_IR
dc.subjectسایر تخصص هاي بالينيfa_IR
dc.titleبررسی نتایج اجرای مدیریت کیفیت فراگیر در شبکه های بهداشت و درمان استان همدان 81-1379fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.citation.volume11
dc.citation.issue1
dc.citation.spage37
dc.citation.epage43


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد