نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعباسی سنجدری, زینبfa_IR
dc.contributor.authorمسعودی اصل, ایروانfa_IR
dc.contributor.authorجهانگیری, کتایونfa_IR
dc.contributor.authorریاحی, لیلاfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-21T23:19:43Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-11T23:19:44Z
dc.date.available1399-08-21T23:19:43Zfa_IR
dc.date.available2020-11-11T23:19:44Z
dc.date.issued2018-06-01en_US
dc.date.issued1397-03-11fa_IR
dc.identifier.citationعباسی سنجدری, زینب, مسعودی اصل, ایروان, جهانگیری, کتایون, ریاحی, لیلا. (1397). مقایسه سیستم مدیریت کیفیت برای بیمارستان‌های شهر تهران و بیمارستان‌های اروپا مبتنی بر اعتباربخشی. فصلنامه علوم پزشکی, 28(2), 136-144. doi: 10.29252/iau.28.2.136fa_IR
dc.identifier.issn1023-5922
dc.identifier.issn2008-3386
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.29252/iau.28.2.136
dc.identifier.urihttp://tmuj.iautmu.ac.ir/article-1-1406-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/493206
dc.description.abstractسابقه و هدف: اعتباربخشی نوعی ابزار ارزیابی بهبود کیفیت و ایمنی بیماران است. هدف از این پژوهش مقایسه ارزیابی سیستم­های مدیریت کیفیت بیمارستان­های اروپا  و بیمارستان­های شهر تهران مبتنی بر اعتبار بخشی بود. روش بررسی: پژوهش به صورت مقایسه­ای، مقطعی و چندسطحی در 21 بیمارستان شهر تهران  که به روش سیستماتیک انتخاب شده بودند و دربین مدیران بهبود کیفیت، بخش­ها و بیماران و پرونده­ های آنها، در فاصله خرداد 1396-1395 انجام شد. در سطح مدیریت بیمارستان، سه سازه ارزیابی کیفیت استخراج و  اعتبار سنجی شدند. پرسش­نامه شاخص سیستم مدیریت کیفیت به مدیران بهبود کیفیت داده شد. شاخص انطباق با مدیریت کیفیت وشاخص کیفیت عملکرد بالینی از طریق ارزیابی اعتباربخشی بررسی شد. در سطح 70 بخش تحت بررسی، از چک لیست­های مرور بالینی و تخصص گرایی و مسئولیت­پذیری و طب مبتنی بر راهنمای بالینی و سیاست­های ایمنی بیمار مبتنی بر اعتباربخشی استفاده شد. در سطح بیماران، چهار شرایط بالینی از طریق مشاهده و ارزیابی 2025پرونده بررسی شدند و داده­ها مقایسه شد. یافته­ها: در سطح مدیریت، سه شاخص با یکدیگر ارتباط داشتند. چک لیست­های سطح بخش، با یکدیگر ارتباط نداشتند. در هر چهار شرایط بالینی، فقط شاخص مدیریت کیفیت با سه شاخص سطح بخش ارتباط داشت. در اروپا، شاخص­های سه سطح با یکدیگر ارتباط داشتند. نتیجه­ گیری: مقایسه ارزیابی برای مدیریت کیفیت برای بیمارستان­های شهر تهران و بیمارستان­های اروپا نتایج مشابهی را در زمینه بهبود کیفیت در سطح مدیریت نشان داد.fa_IR
dc.format.extent1106
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علوم پزشکیfa_IR
dc.relation.ispartofMEDICAL SCIENCES JOURNALen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.29252/iau.28.2.136
dc.subjectاعتبار بخشیfa_IR
dc.subjectسیستم مدیریت کیفیتfa_IR
dc.subjectبیمارستانfa_IR
dc.subjectایرانfa_IR
dc.subjectمدیریت آموزشیfa_IR
dc.titleمقایسه سیستم مدیریت کیفیت برای بیمارستان‌های شهر تهران و بیمارستان‌های اروپا مبتنی بر اعتباربخشیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeتحليلي/مقطعي/توصيفيfa_IR
dc.contributor.departmentدکتری مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی، دانشکده علوم و فناوری‌های پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدکتری مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی ، دانشیار، گروه مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی ،دانشکده مدیریت سلامت و اطلاعات ، دانشگاه علوم پزشکی ایران ، تهران ، ایران.fa_IR
dc.contributor.department.دانشکده سلامت ، محیط زیست و ایمنی ، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentهیات علمی دانشکده علوم و فناوری‌های پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume28
dc.citation.issue2
dc.citation.spage136
dc.citation.epage144


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد