• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علوم پزشکی
    • دوره 28, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علوم پزشکی
    • دوره 28, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مقایسه سیستم مدیریت کیفیت برای بیمارستان‌های شهر تهران و بیمارستان‌های اروپا مبتنی بر اعتباربخشی

    (ندگان)پدیدآور
    عباسی سنجدری, زینبمسعودی اصل, ایروانجهانگیری, کتایونریاحی, لیلا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.080 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    تحليلي/مقطعي/توصيفي
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    سابقه و هدف: اعتباربخشی نوعی ابزار ارزیابی بهبود کیفیت و ایمنی بیماران است. هدف از این پژوهش مقایسه ارزیابی سیستم­های مدیریت کیفیت بیمارستان­های اروپا  و بیمارستان­های شهر تهران مبتنی بر اعتبار بخشی بود. روش بررسی: پژوهش به صورت مقایسه­ای، مقطعی و چندسطحی در 21 بیمارستان شهر تهران  که به روش سیستماتیک انتخاب شده بودند و دربین مدیران بهبود کیفیت، بخش­ها و بیماران و پرونده­ های آنها، در فاصله خرداد 1396-1395 انجام شد. در سطح مدیریت بیمارستان، سه سازه ارزیابی کیفیت استخراج و  اعتبار سنجی شدند. پرسش­نامه شاخص سیستم مدیریت کیفیت به مدیران بهبود کیفیت داده شد. شاخص انطباق با مدیریت کیفیت وشاخص کیفیت عملکرد بالینی از طریق ارزیابی اعتباربخشی بررسی شد. در سطح 70 بخش تحت بررسی، از چک لیست­های مرور بالینی و تخصص گرایی و مسئولیت­پذیری و طب مبتنی بر راهنمای بالینی و سیاست­های ایمنی بیمار مبتنی بر اعتباربخشی استفاده شد. در سطح بیماران، چهار شرایط بالینی از طریق مشاهده و ارزیابی 2025پرونده بررسی شدند و داده­ها مقایسه شد. یافته­ها: در سطح مدیریت، سه شاخص با یکدیگر ارتباط داشتند. چک لیست­های سطح بخش، با یکدیگر ارتباط نداشتند. در هر چهار شرایط بالینی، فقط شاخص مدیریت کیفیت با سه شاخص سطح بخش ارتباط داشت. در اروپا، شاخص­های سه سطح با یکدیگر ارتباط داشتند. نتیجه­ گیری: مقایسه ارزیابی برای مدیریت کیفیت برای بیمارستان­های شهر تهران و بیمارستان­های اروپا نتایج مشابهی را در زمینه بهبود کیفیت در سطح مدیریت نشان داد.
    کلید واژگان
    اعتبار بخشی
    سیستم مدیریت کیفیت
    بیمارستان
    ایران
    مدیریت آموزشی

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2018-06-01
    1397-03-11
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی تهران
    سازمان پدید آورنده
    دکتری مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی، دانشکده علوم و فناوری‌های پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران، ایران
    دکتری مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی ، دانشیار، گروه مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی ،دانشکده مدیریت سلامت و اطلاعات ، دانشگاه علوم پزشکی ایران ، تهران ، ایران.
    .دانشکده سلامت ، محیط زیست و ایمنی ، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران، ایران
    هیات علمی دانشکده علوم و فناوری‌های پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران، ایران

    شاپا
    1023-5922
    2008-3386
    URI
    https://dx.doi.org/10.29252/iau.28.2.136
    http://tmuj.iautmu.ac.ir/article-1-1406-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/493206

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب