نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorساسانی, مهردادfa_IR
dc.contributor.authorفتحی اقدم, قربانfa_IR
dc.contributor.authorپویا منش, جعفرfa_IR
dc.contributor.authorامیری مجد, مجتبیfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-21T23:19:38Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-11T23:19:39Z
dc.date.available1399-08-21T23:19:38Zfa_IR
dc.date.available2020-11-11T23:19:39Z
dc.date.issued2020-09-01en_US
dc.date.issued1399-06-11fa_IR
dc.identifier.citationساسانی, مهرداد, فتحی اقدم, قربان, پویا منش, جعفر, امیری مجد, مجتبی. (1399). اثر بخشی آموزش خود متمایز سازی بر صمیمیت، سازگاری و توانایی ابراز وجود زنان متاهل. فصلنامه علوم پزشکی, 30(3), 320-331. doi: 10.29252/iau.30.3.320fa_IR
dc.identifier.issn1023-5922
dc.identifier.issn2008-3386
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.29252/iau.30.3.320
dc.identifier.urihttp://tmuj.iautmu.ac.ir/article-1-1815-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/493198
dc.description.abstractسابقه و هدف: پژوهش حاضر با هدف اثر بخشی آموزش خود متمایز سازی بر صمیمیت، سازگاری و ابراز وجود زنان متاهل انجام شد. روش بررسی: روش پژوهش از نوع نیمه آزمایشی، پیش آزمون –پس آزمون و پیگیری با گروه کنترل بود. جامعه آماری کلیه زنان متاهل دارای مدت ازدواج زیر 5 سال و سن بین 20 تا 40 سال شهر تبریز بودند. 30 زن متاهل به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شده و به صورت تصادفی در دوگروه آزمایش و کنترل (هر گروه 15 نفر) گمارده شدند. برای جمع آوری داده­ها در مرحله پیش آزمون، پس آزمون و پیگیری از پرسشنامه صمیمیت زناشویی، پرسشنامه سازگاری و پرسشنامه ابراز وجود استفاده شد، سپس گروه آزمایش تحت آموزش مفاهیم خودمتمایزسازی به مدت 18ساعت در 12هفته قرار گرفتند. داده­های به دست آمده با روش تحلیل واریانس با اندازه گیری مکرر تحلیل شدند.  یافته­ها: بین گروه آزمایش و گروه کنترل در صمیمیت، سازگاری و توانایی ابراز وجود تفاوت معنی­داری وجود داشت (005/0 >p)، به عبارتی تفاوت بین نمرات دو گروه نشان داد که آموزش خودمتمایز سازی بر صمیمیت، سازگاری و توانایی ابراز وجود زنان متاهل موثر است. نتیجه­گیری: از این تحقیق می­توان نتیجه گرفت که آموزش خودمتمایز سازی برای کاهش مشکلات زناشویی زنان متاهل تاثیر بالایی دارد. این امر اهمیت استفاده از این رویکرد را در برنامه ریزی درمانی و مداخلات بالینی در مورد مشکلات زناشویی نشان می­دهد.fa_IR
dc.format.extent370
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علوم پزشکیfa_IR
dc.relation.ispartofMEDICAL SCIENCES JOURNALen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.29252/iau.30.3.320
dc.subjectخود متمایز سازیfa_IR
dc.subjectصمیمیتfa_IR
dc.subjectسازگاریfa_IR
dc.subjectابرازوجودfa_IR
dc.subjectزنان متاهلfa_IR
dc.subjectروانشناسیfa_IR
dc.titleاثر بخشی آموزش خود متمایز سازی بر صمیمیت، سازگاری و توانایی ابراز وجود زنان متاهلfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeتحليلي/مقطعي/توصيفيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکترای مشاوره، واحد ابهر،دانشگاه آزاد اسلامی، ابهر، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه روانشناسی، واحد ابهر، دانشگاه آزاد اسلامی، ابهر، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه روانشناسی، واحد ابهر، دانشگاه آزاد اسلامی، ابهر، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه روانشناسی، واحد ابهر ،دانشگاه آزاد اسلامی، ابهر، ایرانfa_IR
dc.citation.volume30
dc.citation.issue3
dc.citation.spage320
dc.citation.epage331


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد