نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorخلیلی کرمانی, فاطمهfa_IR
dc.contributor.authorبهزادی, صفیهfa_IR
dc.contributor.authorجاذبی زاده, محمدهادیfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-21T23:19:27Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-11T23:19:27Z
dc.date.available1399-08-21T23:19:27Zfa_IR
dc.date.available2020-11-11T23:19:27Z
dc.date.issued2012-06-01en_US
dc.date.issued1391-03-12fa_IR
dc.identifier.citationخلیلی کرمانی, فاطمه, بهزادی, صفیه, جاذبی زاده, محمدهادی. (1391). بررسی اثر تحریکات بینایی در بهبود تمیز شنیداری کودکان آموزش‌پذیر سندرم داون شهر تهران. فصلنامه علوم پزشکی, 22(2), 130-136.fa_IR
dc.identifier.issn1023-5922
dc.identifier.issn2008-3386
dc.identifier.urihttp://tmuj.iautmu.ac.ir/article-1-568-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/493183
dc.description.abstractسابقه و هدف: علی‌رغم وجود مشکل در پردازش و تمیز شنیداری افراد مبتلا به سندرم داون،این افراد مجهز به سیستم بینایی قوی می‌باشند. جفت شدن فرایندهای بینایی و شنیداری بر طبق crossed modality و نیز تاثیر عملکرد نورون‌های آینه‌ای با توجه به نقش آنها در انتقال معنای حرکت از بینایی به شنیداری، دلایل انتخاب و ارایه محرکات بینایی برای تاثیر گذاری بر مهارت شنیداری در مطالعه حاضر محسوب می‌شوند. روش بررسی: در این پژوهش با استفاده از روش نمونه‌گیری هدف‌مند و بر اساس تحقیقات مشابه، تعداد 60 فرد مبتلا به سندرم داون آموزش‌پذیر شرکت داده شده و با نمونه‌گیری تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل قرار گرفتند. در ابتدا تست تمیز شنیداری man wep از هر دو گروه گرفته شد. به گروه آزمایش، 10 جلسه الگوهای بینایی ارائه و بعد مجدد تست مذکور اجرا شد. پس از گردآوری اطلاعات، در دو سطح توصیفی و استنباطی تحلیل به عمل آمد. یافته‌ها: تحلیل دادهها از طریق t student دو گروه مستقل و وابسته، نشان داد که تحریکات بینایی بر بهبود تمیز شنیداری کودکان سندرم داون موثر خواهند بود (05/0>p).نتیجه‌گیری: این تحقیق نشان میدهد که تحریکات بینایی در کودکان سندرم داون می‌تواند مهارت تمیز شنیداری آنها را تقویت کند.fa_IR
dc.format.extent181
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علوم پزشکیfa_IR
dc.relation.ispartofMEDICAL SCIENCES JOURNALen_US
dc.subjectتمیز شنیداریfa_IR
dc.subjectکراس مودالfa_IR
dc.subjectنورون‌های آینه‌ایfa_IR
dc.subjectسندرم داونfa_IR
dc.subjectروانشناسیfa_IR
dc.titleبررسی اثر تحریکات بینایی در بهبود تمیز شنیداری کودکان آموزش‌پذیر سندرم داون شهر تهرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeموردي- شاهديfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس گفتاردرمانی، دانشگاه علوم پزشکی سمنان، کارشناس ارشد روانشناسی عمومی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد رودهنfa_IR
dc.contributor.departmentدکترای علوم جانوری، دانشکده روانشناسی، دانشگاه آزاداسلامی، واحد رودهنfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد روان‌شناسی بالینی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد رودهنfa_IR
dc.citation.volume22
dc.citation.issue2
dc.citation.spage130
dc.citation.epage136


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد