• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علوم پزشکی
    • دوره 22, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علوم پزشکی
    • دوره 22, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی اثر تحریکات بینایی در بهبود تمیز شنیداری کودکان آموزش‌پذیر سندرم داون شهر تهران

    (ندگان)پدیدآور
    خلیلی کرمانی, فاطمهبهزادی, صفیهجاذبی زاده, محمدهادی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    181.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    موردي- شاهدي
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    سابقه و هدف: علی‌رغم وجود مشکل در پردازش و تمیز شنیداری افراد مبتلا به سندرم داون،این افراد مجهز به سیستم بینایی قوی می‌باشند. جفت شدن فرایندهای بینایی و شنیداری بر طبق crossed modality و نیز تاثیر عملکرد نورون‌های آینه‌ای با توجه به نقش آنها در انتقال معنای حرکت از بینایی به شنیداری، دلایل انتخاب و ارایه محرکات بینایی برای تاثیر گذاری بر مهارت شنیداری در مطالعه حاضر محسوب می‌شوند. روش بررسی: در این پژوهش با استفاده از روش نمونه‌گیری هدف‌مند و بر اساس تحقیقات مشابه، تعداد 60 فرد مبتلا به سندرم داون آموزش‌پذیر شرکت داده شده و با نمونه‌گیری تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل قرار گرفتند. در ابتدا تست تمیز شنیداری man wep از هر دو گروه گرفته شد. به گروه آزمایش، 10 جلسه الگوهای بینایی ارائه و بعد مجدد تست مذکور اجرا شد. پس از گردآوری اطلاعات، در دو سطح توصیفی و استنباطی تحلیل به عمل آمد. یافته‌ها: تحلیل دادهها از طریق t student دو گروه مستقل و وابسته، نشان داد که تحریکات بینایی بر بهبود تمیز شنیداری کودکان سندرم داون موثر خواهند بود (05/0>p).نتیجه‌گیری: این تحقیق نشان میدهد که تحریکات بینایی در کودکان سندرم داون می‌تواند مهارت تمیز شنیداری آنها را تقویت کند.
    کلید واژگان
    تمیز شنیداری
    کراس مودال
    نورون‌های آینه‌ای
    سندرم داون
    روانشناسی

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2012-06-01
    1391-03-12
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی تهران
    سازمان پدید آورنده
    کارشناس گفتاردرمانی، دانشگاه علوم پزشکی سمنان، کارشناس ارشد روانشناسی عمومی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد رودهن
    دکترای علوم جانوری، دانشکده روانشناسی، دانشگاه آزاداسلامی، واحد رودهن
    کارشناس ارشد روان‌شناسی بالینی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد رودهن

    شاپا
    1023-5922
    2008-3386
    URI
    http://tmuj.iautmu.ac.ir/article-1-568-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/493183

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب