نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعباسی, زینبfa_IR
dc.contributor.authorاحمدی, سلیمانfa_IR
dc.contributor.authorاسماعیل پور زنجانی, سیمینfa_IR
dc.contributor.authorپیمان, اکرمfa_IR
dc.contributor.authorفرمهینی فراهانی, مریمfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-21T23:18:30Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-11T23:18:30Z
dc.date.available1399-08-21T23:18:30Zfa_IR
dc.date.available2020-11-11T23:18:30Z
dc.date.issued2016-04-01en_US
dc.date.issued1395-01-13fa_IR
dc.identifier.citationعباسی, زینب, احمدی, سلیمان, اسماعیل پور زنجانی, سیمین, پیمان, اکرم, فرمهینی فراهانی, مریم. (1395). بررسی دیدگاه دانشجویان پرستاری و مامایی از جو آموزش بالینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی تهران با استفاده از ابزار سنجش آموزش بالینی دانشجویان کارشناسی. فصلنامه علوم پزشکی, 26(1), 61-65.fa_IR
dc.identifier.issn1023-5922
dc.identifier.issn2008-3386
dc.identifier.urihttp://tmuj.iautmu.ac.ir/article-1-1063-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/493083
dc.description.abstractسابقه و هدف: آموزش بالینی فعالیت تسهیل کننده یادگیری در محیط بالینی است که پیامد آن،‌ ایجاد تغییرات قابل اندازه­گیری در دانشجو جهت انجام مراقبت­های بالینی است. هدف از این مطالعه تعیین دیدگاه دانشجویان پرستاری و مامایی از جو آموزش بالینی بیمارستان­های دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی تهران با استفاده از ابزار  سنجش آموزش بالینی دانشجویان کارشناسیUCEEM بود. روش بررسی: ‌این مطالعه توصیفی - مقطعی درسال 93 13انجام گرفت. تمام 215 دانشجوی عرصه پرستاری و مامایی در حال کارورزی در بیمارستان­های دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی تهران پرسش­نامه بومی سازی شده UCEEM را پر کردند. پرسش­نامه به فارسی ترجمه شده بود و روایی محتوی، روایی سازه­ای و پایایی آن تعیین شده بود. برای تحلیل داده ها از آمار توصیفی و تحلیلی،‌ آنالیز فاکتور عاملی، آزمون تی و ضریب همبستگی پیرسون، با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 17  استفاده شد. 05/0>p  معنی­دار تلقی شد. یافته­ها: میانگین نمره دانشجویان24/85 از دامنه نمره 25-125بود. 1/48% دانشجویان نگرش مثبت داشتند. روایی سازه­ای ابزار با آنالیز فاکتور عاملی چهار حیطه را نشان داد. پایایی ابزار با آلفای کرونباخ 93% بود میانگین نمره دانشجویان پرستاری بیشتر از دانشجویان مامایی بود (006/0P<). ارتباط بین وضعیت تاهل، سن، تعداد روزهای حضور در بخش و نوع بیمارستان با دیدگاه دانشجویان معنی­دار نبود (53/0P<). نتیجه­گیری: نتایج این مطالعه نشان دادکه دیدگاه دانشجویان از محیط آموزشی در حد متوسط است و فضا برای بهبودی و اصلاح در همه ابعاد محیط آموزشی وجود دارد. واژگان کلیدی: آموزش بالینی، پرستاری،‌ مامایی، دیدگاه.fa_IR
dc.format.extent190
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علوم پزشکیfa_IR
dc.relation.ispartofMEDICAL SCIENCES JOURNALen_US
dc.subjectآموزش بالینیfa_IR
dc.subjectپرستاریfa_IR
dc.subject‌ ماماییfa_IR
dc.subjectدیدگاه.fa_IR
dc.subjectپرستاريfa_IR
dc.titleبررسی دیدگاه دانشجویان پرستاری و مامایی از جو آموزش بالینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی تهران با استفاده از ابزار سنجش آموزش بالینی دانشجویان کارشناسیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeتحليلي/مقطعي/توصيفيfa_IR
dc.contributor.departmentگروه پرستاری ومامایی ، واحد علوم پزشکی تهران ، دانشگاه آزاد اسلامی؛ دانشجوی دکتری مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه آزاداسلامی واحد علوم و تحقیقات ، تهران ، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentرئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت؛ دانشکده آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی؛ فلوشیپ پژوهشی دپارتمان LIME، انستیتو کارولینسکا، سوئدfa_IR
dc.contributor.departmentگروه پرستاری و مامایی، واحد علوم پزشکی تهران، دانشگاه آزاد اسلامی؛ دانشجوی دکتری آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، تهران ، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه پرستاری و مامایی، واحد علوم پزشکی تهران، دانشگاه آزاد اسلامی؛ ،دانشجوی دکتری بهداشت باروری، دانشگاه علوم پزشکی تهران ،تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه پرستاری و مامایی، واحد علوم پزشکی تهران ، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران ،ایرانfa_IR
dc.citation.volume26
dc.citation.issue1
dc.citation.spage61
dc.citation.epage65


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد