• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علوم پزشکی
    • دوره 26, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علوم پزشکی
    • دوره 26, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی دیدگاه دانشجویان پرستاری و مامایی از جو آموزش بالینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی تهران با استفاده از ابزار سنجش آموزش بالینی دانشجویان کارشناسی

    (ندگان)پدیدآور
    عباسی, زینباحمدی, سلیماناسماعیل پور زنجانی, سیمینپیمان, اکرمفرمهینی فراهانی, مریم
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    190.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    تحليلي/مقطعي/توصيفي
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    سابقه و هدف: آموزش بالینی فعالیت تسهیل کننده یادگیری در محیط بالینی است که پیامد آن،‌ ایجاد تغییرات قابل اندازه­گیری در دانشجو جهت انجام مراقبت­های بالینی است. هدف از این مطالعه تعیین دیدگاه دانشجویان پرستاری و مامایی از جو آموزش بالینی بیمارستان­های دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی تهران با استفاده از ابزار  سنجش آموزش بالینی دانشجویان کارشناسیUCEEM بود. روش بررسی: ‌این مطالعه توصیفی - مقطعی درسال 93 13انجام گرفت. تمام 215 دانشجوی عرصه پرستاری و مامایی در حال کارورزی در بیمارستان­های دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی تهران پرسش­نامه بومی سازی شده UCEEM را پر کردند. پرسش­نامه به فارسی ترجمه شده بود و روایی محتوی، روایی سازه­ای و پایایی آن تعیین شده بود. برای تحلیل داده ها از آمار توصیفی و تحلیلی،‌ آنالیز فاکتور عاملی، آزمون تی و ضریب همبستگی پیرسون، با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 17  استفاده شد. 05/0>p  معنی­دار تلقی شد. یافته­ها: میانگین نمره دانشجویان24/85 از دامنه نمره 25-125بود. 1/48% دانشجویان نگرش مثبت داشتند. روایی سازه­ای ابزار با آنالیز فاکتور عاملی چهار حیطه را نشان داد. پایایی ابزار با آلفای کرونباخ 93% بود میانگین نمره دانشجویان پرستاری بیشتر از دانشجویان مامایی بود (006/0Pp  معنی­دار تلقی شد. یافته­ها: میانگین نمره دانشجویان24/85 از دامنه نمره 25-125بود. 1/48% دانشجویان نگرش مثبت داشتند. روایی سازه­ای ابزار با آنالیز فاکتور عاملی چهار حیطه را نشان داد. پایایی ابزار با آلفای کرونباخ 93% بود میانگین نمره دانشجویان پرستاری بیشتر از دانشجویان مامایی بود (006/0P
    کلید واژگان
    آموزش بالینی
    پرستاری
    ‌ مامایی
    دیدگاه.
    پرستاري

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2016-04-01
    1395-01-13
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی تهران
    سازمان پدید آورنده
    گروه پرستاری ومامایی ، واحد علوم پزشکی تهران ، دانشگاه آزاد اسلامی؛ دانشجوی دکتری مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه آزاداسلامی واحد علوم و تحقیقات ، تهران ، ایران
    رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت؛ دانشکده آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی؛ فلوشیپ پژوهشی دپارتمان LIME، انستیتو کارولینسکا، سوئد
    گروه پرستاری و مامایی، واحد علوم پزشکی تهران، دانشگاه آزاد اسلامی؛ دانشجوی دکتری آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، تهران ، ایران
    گروه پرستاری و مامایی، واحد علوم پزشکی تهران، دانشگاه آزاد اسلامی؛ ،دانشجوی دکتری بهداشت باروری، دانشگاه علوم پزشکی تهران ،تهران، ایران
    گروه پرستاری و مامایی، واحد علوم پزشکی تهران ، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران ،ایران

    شاپا
    1023-5922
    2008-3386
    URI
    http://tmuj.iautmu.ac.ir/article-1-1063-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/493083

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب