نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکچویی, محسنfa_IR
dc.contributor.authorاشرفی, عمادfa_IR
dc.contributor.authorمومنی روچی, مناfa_IR
dc.contributor.authorحسین پور, آناهیتاfa_IR
dc.contributor.authorحافظی, پرندیسfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-21T23:17:17Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-11T23:17:17Z
dc.date.available1399-08-21T23:17:17Zfa_IR
dc.date.available2020-11-11T23:17:17Z
dc.date.issued2019-03-01en_US
dc.date.issued1397-12-10fa_IR
dc.identifier.citationکچویی, محسن, اشرفی, عماد, مومنی روچی, منا, حسین پور, آناهیتا, حافظی, پرندیس. (1397). پیش بینی نشانه‌های اختلال خوردن در دانشجویان دختر براساس اجتناب تجربی و ذهن آگاهی. فصلنامه علوم پزشکی, 29(1), 92-99. doi: 10.29252/iau.29.1.92fa_IR
dc.identifier.issn1023-5922
dc.identifier.issn2008-3386
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.29252/iau.29.1.92
dc.identifier.urihttp://tmuj.iautmu.ac.ir/article-1-1535-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/492970
dc.description.abstractstrongspan style=font-family:b nazanin;span style=font-size:12.0pt;سابقه و هدف/span/span/strongemspan style=font-weight:normal;span style=font-family:nazanin;span style=font-size:12.0pt;:/span/span/span/em emspan style=font-weight:normal;span style=font-family:b nazanin;span style=font-size:12.0pt;طبق الگوهای تنظیم هیجان/span/span/span/ememspan style=font-weight:normal;span style=font-family:b nazanin;span style=font-size:12.0pt;ی آسیبshy;شناسی خوردن/span/span/span/ememspan style=font-weight:normal;span style=font-family:b nazanin;span style=font-size:12.0pt;، رفتارهای خوردن بیمارگون تلاشshy;هایی ناسازگارانه برای اجتناب یا گریز از تجربهshy;های درونی ناخوشایند هستند. هدف مطالعه حاضر، بررسی رابطۀ بین اجتناب تجربی و ذهن آگاهی با نشانهshy;/span/span/span/ememspan style=font-weight:normal;span style=font-family:b nazanin;span style=font-size:12.0pt;شناسی/span/span/span/ememspan style=font-weight:normal;span style=font-family:b nazanin;span style=font-size:12.0pt; اختلالshy;های خوردن در میان دانشجویان مونث مشغول به تحصیل در مقطع کارشناسی بود./span/span/span/embr strongspan style=letter-spacing:-.3pt;span style=font-family:b nazanin;span style=font-size:12.0pt;روش بررسی/span/span/span/strongemspan style=letter-spacing:-.3pt;font-weight:normal;span style=font-family:b nazanin;span style=font-size:12.0pt;:/span/span/span/em emspan style=letter-spacing:-.3pt;font-weight:normal;span style=font-family:b nazanin;span style=font-size:12.0pt;در این پژوهش توصیفی-همبستگی، 350 دانشجوی مونث در سال 1395 /span/span/span/ememspan style=letter-spacing:-.3pt;font-weight:normal;span style=font-family:b nazanin;span style=font-size:12.0pt;که ملاکshy;های ورود به مطالعه را برآورده میshy;کردند /span/span/span/ememspan style=letter-spacing:-.3pt;font-weight:normal;span style=font-family:b nazanin;span style=font-size:12.0pt;به شیوۀ نمونهshy;گیری در دسترس انتخاب شدند. پرسشنامهshy;های مقیاس تشخیصی اختلالshy;های خوردن (/span/span/span/ememspan dir=LTR style=letter-spacing:-.3pt;font-weight:normal;span style=font-size:12.0pt;EDDS/span/span/ememspan style=letter-spacing:-.3pt;font-weight:normal;span style=font-family:b nazanin;span style=font-size:12.0pt;)، پرسشنامۀ پذیرش و عمل-نسخۀ دوم (/span/span/span/ememspan dir=LTR style=letter-spacing:-.3pt;font-weight:normal;span style=font-size:12.0pt;AAQ-II/span/span/ememspan style=letter-spacing:-.3pt;font-weight:normal;span style=font-family:b nazanin;span style=font-size:12.0pt;)، و مقیاس آگاهی از توجه آگاهانه (/span/span/span/ememspan dir=LTR style=letter-spacing:-.3pt;font-weight:normal;span style=font-size:12.0pt;MAAS/span/span/ememspan style=letter-spacing:-.3pt;font-weight:normal;span style=font-family:b nazanin;span style=font-size:12.0pt;) مورد استفاده قرار گرفتند./span/span/span/ememspan style=letter-spacing:-.3pt;font-weight:normal;span style=font-family:b nazanin;span style=font-size:12.0pt; تحلیل دادهshy;ها با استفاده از تحلیل همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه انجام شد/span/span/span/emspan style=letter-spacing:-.3pt;font-weight:normal;span style=font-family:b nazanin;span style=font-size:12.0pt;./span/span/spannbsp;br strongspan style=letter-spacing:-.2pt;span style=font-family:b nazanin;span style=font-size:12.0pt;یافته/span/span/spanspan style=letter-spacing:-.2pt;font-weight:normal;span style=font-family:b nazanin;span style=font-size:14.0pt;shy;/span/span/spanspan style=letter-spacing:-.2pt;span style=font-family:b nazanin;span style=font-size:12.0pt;ها:/span/span/span/strong emspan style=letter-spacing:-.2pt;font-weight:normal;span style=font-family:b nazanin;span style=font-size:12.0pt;رابطۀ مثبت معنیshy;داری بین /span/span/span/ememspan style=letter-spacing:-.2pt;font-weight:normal;span style=font-family:b nazanin;span style=font-size:12.0pt;نشانهshy;shy;شناسی اختلال خوردن و /span/span/span/ememspan style=letter-spacing:-.2pt;font-weight:normal;span style=font-family:b nazanin;span style=font-size:12.0pt;اجتناب تجربی/span/span/span/ememspan style=letter-spacing:-.2pt;font-weight:normal;span style=font-family:b nazanin;span style=font-size:12.0pt; (01/0/span/span/span/ememspan dir=LTR style=letter-spacing:-.2pt;font-weight:normal;span style=font-size:10.0pt;P/span/span/ememspan style=letter-spacing:-.2pt;font-weight:normal;span style=font-family:b nazanin;span style=font-size:12.0pt;)/span/span/span/ememspan style=letter-spacing:-.2pt;font-weight:normal;span style=font-family:b nazanin;span style=font-size:12.0pt; و رابطۀ منفی معنیshy;داری بین نشانهshy;شناسی اختلال خوردن و ذهن آگاهی /span/span/span/ememspan style=letter-spacing:-.2pt;font-weight:normal;span style=font-family:b nazanin;span style=font-size:12.0pt;(01/0/span/span/span/ememspan dir=LTR style=letter-spacing:-.2pt;font-weight:normal;span style=font-size:10.0pt;P/span/span/ememspan style=letter-spacing:-.2pt;font-weight:normal;span style=font-family:b nazanin;span style=font-size:12.0pt;)/span/span/span/ememspan style=letter-spacing:-.2pt;font-weight:normal;span style=font-family:b nazanin;span style=font-size:12.0pt; وجود داشت/span/span/span/ememspan dir=LTR style=letter-spacing:-.2pt;font-weight:normal;span style=font-size:10.0pt;./span/span/ememspan style=letter-spacing:-.2pt;font-weight:normal;span style=font-family:b nazanin;span style=font-size:12.0pt; تحلیل رگرسیون چندگانه نشان داد که هر دو سازۀ اجتناب تجربی و ذهن آگاهی پیشshy;بینیshy;کنندهshy;های معنیshy;دار نشانهshy;شناسی اختلالshy;های خوردن هستند/span/span/span/ememspan style=letter-spacing:-.2pt;font-weight:normal;span style=font-family:b nazanin;span style=font-size:12.0pt;./span/span/span/embr strongspan style=font-family:b nazanin;span style=font-size:12.0pt;نتیجه/span/spanspan style=font-weight:normal;span style=font-family:b nazanin;span style=font-size:12.0pt;shy;/span/span/spanspan style=font-family:b nazanin;span style=font-size:12.0pt;گیری/span/span/strongemspan style=font-weight:normal;span style=font-family:b nazanin;span style=font-size:12.0pt;:/span/span/span/em emspan style=letter-spacing:-.2pt;font-weight:normal;span style=font-family:b nazanin;span style=font-size:12.0pt;طبق این نتایج، میshy;توان نتیجه گرفت که ممکن است اجتناب از تجربیات درونی و ذهن آگاهی پایین در خوردن بیمارگون نقش داشته باشند. بنابراین، توسعۀ مهارتshy;های تنظیمی که بتوان از آنها در هنگام مواجهه با تجربیات ناخوشایند استفاده کرد، میshy;تواند در پیشگیری و درمان اختلال خوردن مفید باشد/span/span/span/ememspan style=letter-spacing:-.2pt;font-weight:normal;span style=font-family:b nazanin;span style=font-size:12.0pt;./span/span/span/emfa_IR
dc.format.extent238
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علوم پزشکیfa_IR
dc.relation.ispartofMEDICAL SCIENCES JOURNALen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.29252/iau.29.1.92
dc.subjectاختلال‌های تغذیه و خوردنfa_IR
dc.subjectاجتناب تجربیfa_IR
dc.subjectذهن آگاهیfa_IR
dc.subjectروانشناسیfa_IR
dc.titleپیش بینی نشانه‌های اختلال خوردن در دانشجویان دختر براساس اجتناب تجربی و ذهن آگاهیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeتحليلي/مقطعي/توصيفيfa_IR
dc.contributor.departmentگروه روان شناسی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه علم و فرهنگ، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد روان شناسی شخصیت، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم تحقیقات، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد روان شناسی شخصیت، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم تحقیقات، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی خانواده درمانی، گروه روان شناسی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه علم و فرهنگ، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی روان شناسی، گروه روان شناسی، علوم پزشکی تهران، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume29
dc.citation.issue1
dc.citation.spage92
dc.citation.epage99


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد