نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمحمدی, زهراfa_IR
dc.contributor.authorکاظمی, آمنه ساداتfa_IR
dc.contributor.authorرضایی, امیدfa_IR
dc.contributor.authorفشارکی, محمدfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-21T23:17:00Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-11T23:17:00Z
dc.date.available1399-08-21T23:17:00Zfa_IR
dc.date.available2020-11-11T23:17:00Z
dc.date.issued2015-12-01en_US
dc.date.issued1394-09-10fa_IR
dc.identifier.citationمحمدی, زهرا, کاظمی, آمنه سادات, رضایی, امید, فشارکی, محمد. (1394). اثربخشی آموزش بهسازی توجه و حافظه‌ کاری بر میزان عملکرد پیوسته کودکان مبتلا به اختلال کم‌توجهی/ بیش‌فعالی. فصلنامه علوم پزشکی, 25(4), 263-268.fa_IR
dc.identifier.issn1023-5922
dc.identifier.issn2008-3386
dc.identifier.urihttp://tmuj.iautmu.ac.ir/article-1-1022-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/492941
dc.description.abstractسابقه و هدف: اختلال کم توجهی/بیش‌فعالی از جمله اختلالات رشدی است که از دیرباز توجه روان‌شناسان و روان‌پزشکان را به خود مشغول کرده است. پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزش بهسازی توجه و حافظه کاری بر میزان عملکرد پیوسته‌ کودکان مبتلا به اختلال کم‌توجهی/بیش‌فعالی انجام شد. روش بررسی: پژوهش حاضر از نوع نیمه تجربی روی 44 نفر از کودکان مبتلا به اختلال کم‌توجهی / بیش‌فعالی مراجعه‌کننده به کلینیک‌های روان‌پزشکی شهرستان بابل که به دو گروه 22 نفری آموزش و شاهد تقسیم شدند، انجام شد. عملکرد هر دو گروه آزمون و شاهد با استفاده از نرم‌افزار عملکرد پیوسته در مرحله‌ پیش‌آزمون مورد سنجش قرار گرفت. سپس هر یک از اعضای گروه آزمون به مدت 20 جلسه نیم‌ساعته (هفت هفته، سه بار در هفته، به مدت نیم ساعت)، به صورت انفرادی تحت آموزش با نرم‌افزار آموزش بهسازی توجه و حافظه کاری قرار گرفتند. پس از اتمام دوره آموزش، دوباره با استفاده از نرم‌افزار ذکر شده از هر دو گروه آزمون و شاهد، پس‌آزمون اجرا شد. یافته­ ها: نتایج آزمون کوواریانس نشان داد با وجود افزایش عملکرد پیوسته در هر دو گروه آموزش و شاهد در مرحله پس‌آزمون، افزایش عملکرد پیوسته در گروه آموزش بیش از گروه شاهد بود و به این ترتیب آموزش بهسازی توجه و حافظه کاری بر میزان عملکرد پیوسته کودکان مبتلا به اختلال کم‌توجهی / بیش‌فعالی اثربخش بود. نتیجه­گیری: آموزش بهسازی توجه و حافظه‌ کاری و آموزش‌های مشابه می‌تواند به عنوان یک روش درمانی مکمل درمان‌های دارویی و یا جایگزین درمان دارویی به حساب آید. واژگان کلیدی: اختلال کم‌توجهی/بیش‌فعالی (ADHD)، عملکرد پیوسته، بهسازی توجه و حافظه کاریfa_IR
dc.format.extent187
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علوم پزشکیfa_IR
dc.relation.ispartofMEDICAL SCIENCES JOURNALen_US
dc.subjectاختلال کم توجهی/بیش فعالی (ADHD)fa_IR
dc.subjectعملکرد پیوستهfa_IR
dc.subjectبهسازی توجه و حافظه کاریfa_IR
dc.subjectروانشناسیfa_IR
dc.titleاثربخشی آموزش بهسازی توجه و حافظه‌ کاری بر میزان عملکرد پیوسته کودکان مبتلا به اختلال کم‌توجهی/ بیش‌فعالیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeنيمه تجربيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد روان پرستاری، واحد علوم پزشکی تهران، دانشگاه آزاداسلامی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه روانشناسی، واحد علوم پزشکی تهران، دانشگاه آزاداسلامی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه روانشناسی، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشیfa_IR
dc.contributor.departmentگروه آمار، واحد علوم پزشکی تهران، دانشگاه آزاداسلامی، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume25
dc.citation.issue4
dc.citation.spage263
dc.citation.epage268


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد